8% от предприятията у нас купуват облачни услуги

Облачните услуги се купуват предимно от големи предприятия, според анализ на CBN (снимка: CCO Public Domain)

Потенциалните клиенти на облачни услуги в България с 1 млн. долара годишни приходи са 20 хиляди компании, по данни на агенция CBN Pannoff, Stoytcheff & Co., изнесени по време на конференцията „Бъдещето на вашия бизнес в Облака – сигурност и ефективност” тази седмица в София.

Общо 8% от предприятията у нас обаче купуват облачни услуги при 26% в ЕС. 5% купуват офис софтуер като облачна услуга спрямо 14% в ЕС, съобщи Людмил Стойчев, управител на CBN.

Облачните услуги се купуват предимно от големи предприятия – 30% от фирмите в този сегмент, следвани от средните – 15% и малките със само 7%. За ЕС числата са съответно 56%, 36% и 23%.

Най-чести купувачи на облачни услуги са компаниите от сферата на информационните технологии (41%). Купувачите от другите сектори варират като дял от 4 до 7%.

Предизвикателства пред дигитализацията са компютърната грамотност, технологичното образование на бизнеса, ясните концепции, изграждането на доверие.

95% от предприятията у нас са имали или имат достъп до интернет спрямо 97% в ЕС. 30% от служителите в България ползват компютър спрямо 56% в ЕС. Половината от българските фирми имат сайт, докато в ЕС този дял достига 77%.

Една четвърт от българските фирми ползват бизнес софтуер от типа ERP, докато в ЕС са 34%, а 7% правят анализ на големи данни спрямо 12% в ЕС. Само 7% от предприятията са успели да продават онлайн, като поне 1% от приходите им са от такава дейност, сочат още данните на CBN.

Киберпространството е новото бойно поле. Всичко може да бъде атакувано виртуално, а уменията, свързани със сигурността, са в недостиг, заяви Николай Динев, старши архитект облачни решения в Softline – Източна Европа.

Според него, основните предизвикателства по отношение на работата на организациите са свързани с това, че 5 поколения работят заедно, 80% от времето на хората е свързано с работа в екип, а 72% от служителите и работниците ще работят отдалечено през 2020 г.

Наред със заплахите за сигурността на организациите в кибер пространството, други две водещи тенденции са повечето време, прекарвано за работа в екип, както и невъзможността на почти 60% от хората да намерят информацията, която им трябва, посочи Ема Попова, продуктов специалист в Microsoft България.

Автоматизацията води до увеличаване на ефективността чрез намаляване на човешките грешки и повече гъвкавост заради облака, подчерта Борислав Лазаров, СТО на eFellows.

Коментари по темата: „8% от предприятията у нас купуват облачни услуги”

добавете коментар...

  1. ха

    Е, разбира се всички тези данни са взети, след допитване до съответни служители от предприятия. Отговорите също не е ясно колко са компетентни и верни. Ако използваш хостинг за сайт, то дали това означава използване на облачни услуги от предприятието??? Но интервюираният служител може така да си мисли и така да отговори.

Коментар