Майките са най-ухажвани от телемедицината

Майките са „главните медицински директори” в семейството, признават от компаниите за телемедицина (снимка: CCO Public Domain)

Пазарът на телемедицина в САЩ може да достигне 64 милиарда долара към 2025 година, според прогноза на Global Market Insights. Водещите доставчици на услуги в тази област като Teladoc, MDLIVE и Doctor on Demand разчитат на майките не само като основни потребители, но и като „инфлуенсъри”.

Teladoc, която стана публична компания през 2015 г., отдава голяма част от успеха си на ухажването на майките чрез Facebook и други онлайн форуми. Майки над 25-годишна възраст сега представляват около 45% от виртуалните посещения на Teladoc за обща медицина и поведенческо здраве, споделя пред CNBC главният изпълнителен директор Джейсън Горевич.

„Майките са главните медицински директори в семейството”, каза Горевич. Телемедицината им позволява да получат грижите, от които се нуждаят, удобно, през смартфона си.

Проучване на Фондацията за семейството „Кайзер” от 2017 г. установява, че майките взимат 79% от решенията, когато става въпрос за избор на лекар за децата си, и до 77% от назначенията на срещи.

Рой Шьонберг, главен изпълнителен директор на American Well, признава, че майките са ангажирани с по-голяма част от виртуалните посещения при възпаление на пикочния мехур, стрептокок в гърлото и други остри инфекции. Повече от 60% от потребителите на компанията са жени, а повече от половината са на възраст между 25 и 44 години.

В някои случаи, телемедицинските компании изпращат пациенти на лекар, ако не могат да ги диагностицират виртуално, въпреки наличието на домашни тестове за стрептокок в гърлото, например. Пациентите често изпращат снимки на техните обриви и други заболявания, които могат да помогнат за поставяне на диагноза.

American Well обслужва виртуално много пациенти по време на сезонните простуди и грипове, когато родителите предпочитат да не излагат децата си на риска от допир с други болни деца в кабинета на лекаря. „Сезонността е нашият хляб и масло”, казва Шьонберг.

Изпълнителният директор на Doctor on Demand Хил Фъргюсън разкрива, че 65% от потребителите на тяхното приложение за телемедицина са жени. Около половината от общия брой пациенти на компанията са на възраст между 25 и 45 години. Приблизително две трети от лекарите в персонала са жени, така че те могат да разберат по-добре с какво се сблъскват техните пациенти.

„Знаем, че майките са наши застъпници и наистина важна демографска група”, казва Фъргюсън. По неговите думи, майките са в най-добрата позиция да бъдат инфлуенсъри, т.е. да влияят на поведението на останалите.

Коментар