Миналия месец френският сенат гласува да наложи 3% данък върху приходите на големите интернет компании, които оперират в страната. Тежестта на новия налог обаче ще се стовари върху малките фирми и крайните потребители, алармира водещият онлайн търговец в света.
В края на седмицата Amazon разпространи изявление, в което предупреди, че ще прехвърли разходите си за новия френски цифров данък върху потребителите и бизнес партньорите. Според компанията, новият данък може да затрудни някои малки фирми във Франция да се конкурират успешно с чуждестранните играчи.
Френският сенат гласува 3% данък върху приходите, получени от технологичните гиганти, доставящи цифрови услуги в страната. В отговор американският президент Доналд Тръмп заплаши да наложи мита върху френското вино, внесено в САЩ, припомня Ройтерс.
В коментара си за новия данък Amazon посочва, че не е в състояние да плаща данъка въз основа на доходите, вместо на печалбата. Компанията обоснова решението си да прехвърли този разход към потребителите с ожесточената конкуренция в нискорентабилния сектор на търговията на дребно и необходимостта от значителни инвестиции в цифрови инструменти и услуги.
„Ние разбираме, че това може да постави малките френски компании в неизгодно положение, в сравнение с техните конкуренти в други страни”, коментира Amazon, добавяйки, че е предупредила френските власти за последствията от цифровия данък.
По-скоро вместо Amazon ще се намерят други фирми, предлагащи същия вид услуги, като тези на Amazon.