Lenovo предупреди за поскъпване на РС-тата от американските мита

Цените на дребно за продукти като PC и смартфони ще нарастват, ако митническите тарифи (на САЩ) се увеличат, заявиха от Lenovo (снимка: Lenovo)

Китайската Lenovo Group, най-големият производител на компютри в света, предупреди, че ще трябва да повиши цените на продуктите си, ако митническите тарифи в САЩ се повишат. Новината понижи акциите на компанията с 6,5% до най-ниското им ниво от два месеца насам, предаде Ройтерс.

Предупреждението на Lenovo на фона на нарастващата несигурност на бизнеса, поради търговската война на САЩ и Китай, постави под съмнение перспективите за продажби на компанията и отне блясъка на по-добрите от прогнозните тримесечни резултати. Стабилните продажби на компютри през последното тримесечие помогнаха на Lenovo да увеличи печалбата си повече от два пъти.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп заяви тази седмица, че ще отложи до декември налагането на допълнителни 10% мито за продукти, произведени в Китай, включително таблети и преносими компютри, но все пак ще наложи мита на настолните компютри от септември.

„Цените на дребно за продукти като PC и смартфони ще нарастват, ако митническите тарифи (на САЩ) се увеличат”, каза председателят на Lenovo Янг Юанкин.

По неговите думи, прехвърлянето на производството от Китай, за да се избегнат американските мита, също ще доведе до повишаване на цените на продуктите, въпреки че световното производство на Lenovo дава гъвкавост на компанията при извършване на корекции и тя остава ангажирана с Китай.

Глобалният пазар на персонални компютри нарасна с 1,5% през второто тримесечие, приключило в края на юни, след като регистрира спад в две последователни тримесечия. Заплахите от повишени мита на САЩ за китайски стоки подтикнаха някои производители да доставят предварително продуктите си, според пазарни анализатори.

Lenovo се очерта като най-големият победител в изненадващото възстановяване на световния пазар на компютри през второто тримесечие. Позовавайки се на данни от индустрията, компанията заяви, че има рекорден 25,1% пазарен дял през тримесечието.

Lenovo заяви също, че е най-бързо растящият производител на персонални компютри в Топ 5, а подобрената продуктова комбинация е помогнала маржът на печалбата преди данъци да нарасне до 5,4% – най-високият марж, постиган от компанията през фискално първо тримесечие.

Приходите на подразделението за персонални компютри и смарт устройства на Lenovo нараснаха с 12%, докато мобилното й бизнес подразделение отбеляза 9% спад в продажбите. Бизнесът с компютри и смарт устройства генерира повече от три четвърти от общите приходи на групата, които нараснаха с 5%.

Нетната печалба на Lenovo достигна 162 милиона долара през тримесечието, докато анализаторите очакваха 154 милиона долара, по данни на Refinitiv. Приходите на компанията нарастват до 12,51 милиарда долара, в съответствие с очакванията.

Коментар