Microsoft и The Walt Disney Studios обявиха началото на 5-годишно партньорство за иновации в областта на създаването и дистрибуцията на видео съдържание в облачната платформа Azure.
Чрез технологичния хъб StudioLAB на The Walt Disney Studios, създаден да усъвършенства разказването на истории чрез модерни инструменти, двете компании ще разработват решения, базирани на облачни технологии. Целта е да се ускори въвеждането на иновации в процесите по продукция и постпродукция на студиото, или по пътя „от сцената до екрана”.
Работните процеси по филмовото производство ще се реализират върху платформата Azure. Очаква се първите филми, монтирани в облака, да излязат на големия екран след 12 до 18 месеца. Така в бъдеще логото на Microsoft може да присъства във финалните надписи на блокбастърите на Disney.
Партньорството между компаниите бе обявено през септември 2019 г., по-малко от два месеца преди стартирането в САЩ на дългоочакваната нова услуга Disney+ за стрийминг на видео съдържание.
„Облачните технологии за медийната индустрия достигнаха преломна точка. Не е изненадващо, че The Walt Disney Studios, чието наследство е основано на страстта към иновациите и технологиите, са начело на тази трансформация”, заяви Кейт Джонсън, президент на Microsoft САЩ.
Мащабният капацитет, глобалната достъпност и решенията за съхранение на данни и свързаност на Azure ще се комбинират с опита на Disney във филмовата индустрия. Това ще отвори нови възможности в областта на медиите и развлеченията и ще осигури нови начини за творчество и създаване на съдържание в голям мащаб, допълни Кейт Джонсън.
„Като преместваме много от работните си процеси на продукция и постпродукция в облака, се надяваме, че ще можем да създаваме съдържание по-бързо и ефективно по целия свят”, сподели Джейми Ворис – главен технологичен директор на The Walt Disney Studios.
Партньорствата и „умните” платформи и продукти на Microsoft ще позволят на медийните компании безпроблемно да преместят изцяло дейността си в облака. Така ще се стимулират креативността и добрата работа в екип и ще се оптимизира дигиталната верига на доставки. Освен това ще се привлече по-голяма аудитория, което ще генерира повече приходи, допълниха от компанията.