„Свързвайте се с множеството и ангажирайте отделния човек” е успешната формула за мениджърите в новата ера. С това послание стартира своята презентация Рик Вера – визионер, лидер, автор и технологичен съветник – при откриване на конференцията „Интелигентни ИТ решения. Посока: Изкуствен интелект”, организирана от Хюлет Пакард Ентърпрайз управлявана от Селектиум.
„Днес старото нормално още не е приключило, а новото нормално още не е родено. Това е средата, в която работи бизнесът и условията, към които трябва да се адаптира, за да бъде успешен в бъдеще”, заяви Рик Вера.
Основните тенденции, на които ставаме свидетели в съвременния свят, са влиянието на дигиталното, оформянето на новия тип потребители и скоростта на промяната. Идва дигиталното цунами и новият свят изяжда стария. Ние обаче сме програмирани да правим нещата утре, както сме ги правили вчера и днес. Този начин на мислене трябва да бъде преодолян от бизнеса, за да бъде той успешен утре.
„Не са малко примерите на големи компании, които вече не съществуват само защото са подценили тенденциите”, коментира Рик Вера. Една от тях е например Kodak, за която дигиталното е нишов продукт. По неговите думи, потребителите убиха Kodak. Потребителите убиха и Nokia. Защото днес потребителят е центърът, около който обикалят и с който се съобразяват компаниите.
Днес с масовото навлизане на социалните мрежи, всеки може да е инфлуенсър. Живеем в условия на монокрация, управлявана от масите. Вече не вярваме на брандовете, а на нашите социални мрежи. Свидетели сме на споделена икономика и примерите за това са редица успешни компании като airBNB, Uber и други.
И докато старият ни свят е централизиран, новият вече е децентрализиран. Потребителят живее в един свързан свят, иска от компаниите да се грижат за природата и хората, той е мислещ и изискващ. А компаниите трябва да са любопитни и отворени към новите неща, да знаят какво е бъдещето и да се съобразяват с него, за да ги има. А бъдещето е големи данни, изкуствен интелект и роботизация.
„Цунамито не идва изведнъж, то идва на по-малки вълни, затова работете, за да хванете вълната, и се наслаждавайте на това. Не чакайте бъдещето. Оптимизирайте своя бизнес модел и не се страхувайте от дигиталната вълна. Просто вземете своя сърф и се потопете във възможностите, които тя ви предоставя”, заключи Рик Вера.