Живеем в ерата на интелигентните решения

Днес се намираме в ерата на интелигентите решения, които включват изкуствен интелект, заяви Матиас Поп (снимка: Рада Станева / TechNews.bg)

Динамиката в сферата на съхранението на данни е забележителна. „Флаш” ерата започна преди години, предоставяйки скорост, простота и ефективност. Тя бе последвана от ерата на облака, когато софтуер и инфраструктура започнаха да се предлагат като услуга. Днес се намираме в ерата на интелигентите решения, които включват изкуствен интелект, заяви Матиас Поп, директор „Продуктов мениджмънт за данни Primea 3PAR, потребителски опит” в НРЕ, по време на конференцията „Интелигентни ИТ решения. Посока: Изкуствен интелект”, организирана от Хюлет Пакард Ентърпрайз (НРЕ) управлявана от Селектиум.

Интелигентите решения са особено важни, когато се търсят варианти за непрекъснато растящия обем данни, който през 2020 г. се очаква да достигне 40 зетабайта. Основната задача в тази среда е да се намери начин как да бъдат впрегнати скритите възможности на организацията, които да се използват като конкурентни предимства, и именно интелигентните решения са ключовият фактор, подчерта Поп.

„Обемът данни, които всеки ден обработваме, е смайващ! Тук анализът ни дава възможост да предвидим какво ни очаква и какво можем да направим още сега”, каза Поп.

Така например, от гледна точка използването на хибридния облак, стои въпросът какво да се съхранява в него. В зависимост от жизнения цикъл на данните пък трябва да се намери оптималното място за съхранение на данните, които да бъдат достъпни във всеки етап от работния процес.

„Тези проблеми са комплексни и твърде сложни, за да могат да бъдат решени от хората”, посочи Матиас Поп. За решаването им е необходимо интелигентно решение и по-конкретно интелигентна платформа за съхранение на данните. Решението трябва да е налично още преди да е възникнал проблемът.

Интелигентите решения са особено важни, когато се търсят варианти за непрекъснато растящия обем данни, който през 2020 г. се очаква да достигне 40 зетабайта, подчерта Матиас Поп (снимка: Рада Станева / TechNews.bg)

Изкуственият интелект и анализът днес са навсякъде и са включени вече в самите системи, предлагат се по заявка или са изнесени в облака. Именно изкуственият интелект e основна част от наскоро представената платформа НРЕ Primera. Тя може да се ъпдейтва, без да се прекъсва работата й, което е от особено важно значение. Платформата също така е лесна за поддръжка, като не изисква специални умения и квалификация на хората. Всичко това дава 100 процента гаранция за функционалност.

В резултат на иновациите, внедрени в решенията на НРЕ, през 2019 г. ще бъдат спестени 1,58 милиона часа работа чрез прилагане на прогностичен анализ, посочи мениджърът.

„В момента разработваме технология, която да подсигури 86 процента от автоматичното приключване на случаите на проблеми, което означава избягване на над 5000 такива случая ежедневно. „Интелигентната платформа за данни на НРЕ  е създадена за интелигентната ера”, каза в заключение Матиас Поп.

Рада Станева

Рада Станева

Коментар