Американски изследователи развенчаха мита, че момичетата отстъпват на момчетата по математически способности. Изследване, за което съобщава Science, доказва, че двата пола имат абсолютно еднакви възможности в точните науки.
Учените са използвали невровизуални методи, за да сравнят способността на момичетата и момчетата в областта на математиката. Оказа се, че и двата пола имат равни шансове да постигнат успех в точните науки. Това опровергава разпространения стереотип, че математиката е по-лесна за момчетата.
Изследването е извършено с помощта на функционален ЯМР (ядрено-магнитен резонанс), с който е измервана мозъчната активност на децата. В експеримента са участвали 104 деца на възраст от три до десет години. Те са гледали видео с инструкции по математика, а изследователите са сравнявали мозъчната им активност.
Установено е, че математическата информация както при момчетата, така и при момичетата се обработва еднакво, с участието на едни и същи области на мозъка. Учените са изследвали и резултатите от математически тест на момичета и момчета, където също не са открити разлики.
Ако тези учени са наясно от математиката, то нямаше да се излагат с такъв не показващ нищо експеримент. Те и на опитни мишки да им показваха математика – пак ЯМР-то щеше да покаже еднаква активност на мъжките и на женските индивиди. Пораждането на математическата зависимост в мозъка е нещо, което ЯМР-то не може да засече!!! А те ми правили изследване без хал хабер да си имат от математика. Ами добре известно е, че топ учените по-трудно събират числа без грешка, в сравнение със средно статистически интелигентния индивид. С тяхното изследване последните щяха да излязат по-тъпи от средно статистически човек.
Проблема не е, че те са хитри! Просто 95% от „обществото” са олигофрени, но си мислят, че са айнщайновци!
до Коментара на “Az”:
26-та пола се борят първо момичетата да има равни права, и после неусетно/следователно и те…
Не мога да не си призная, че са хитри, но все още примитивни от към желания и начини на изпълнение… за съжаление обществото е болно и приема всичко за нормално поради липса на внимание и време да се обърне такова! саD saД
Да решаваш задачи от учебниците по математика е едно, съвсем друго е да използваш математиката като помощен инструмент в науката. Ползата от първото е горе долу колкото и решаването на кръстословици, второто е нещото което носи ползи.
Тук става въпрос за деца под 10 годишни, а не за по-зрели хора, тоест пола все още не си оказва влиянието. Това изследване е несъстоятелно за по-зрелите хора.
То и аз ставам за детска възпитателка теоретично, но не ме влече. Справям се по-добре с много неща от т. н. майстори, но не ми са интересни тези дейности, скучни са ми. Те и жените биха се справили перфектно с много дейности, но не. ги влече, не са им интересни. Ето, това не може да се промени и няма как всички да станат еднакви.
Двата “пола”? А останалите 26 “пола” къде ги забравихте?