Тийн-звездите в TikTok „надушват” печалбите

Много хора казват, че TikTok е новият Instagram, но той е по-сравним с YouTube
(снимка: TikTok)

TikTok стана една от най-големите социални медии в света тази година. Приложението за кратки смартфон-филмчета достигна над милиард активни потребители по целия свят. Но макар че т. нар. инфлуенсъри правят добри пари в платформи като Pinterest и Snapchat, пазарът на спонсорство в TikTok винаги е изоставал. Досега.

Днес обаче маркетинговите агенции все повече се вглеждат в съдържанието на TikTok. Те помагат на компаниите-клиенти да намерят специфичната комбинация от причудливост и забава, които са необходими за успех в платформата. И докато маркетолозите преразпределят бюджетите, тийн-звездите на TikTok започват да „надушват” печалбите.

„Интересно е, нали, защото много хора казват, че TikTok е новият Instagram. Но мисля, че е по-сравним с YouTube”, обяснява Джейкъб Пейс, 20-годишният изпълнителен директор на медийната компания Flighthouse. „Не отивате там, за да видите какво правят приятелите ви – отивате там, за да се забавлявате. Има много по-малко създатели, които знаят как да го използват, защото бариерата за влизане е по-висока”.

Някои, като Алехандро Байгори, вече са намерили своята ниша в работата с музикални лейбъли. „Наемат ни за кампании”, обяснява той. „Те обикновено са доста специфични не само като съдържанието на видеото, но от гледна точка на това кога да се публикуват и какво трябва да вградите в описанието”.

Байгори, който живее в Аржентина, има 2,2 милиона последователи и продуцира видеоклипове за Sony и Universal. Докато неговите лични TikTok клипове обикновено включват впечатляващи акробатически подвизи (той е маниак на паркур и задни салта), спонсорираната му работа е фокусирана предимно върху песни и скечове. Мнозина включват и приятелката му Магали, която също е инфлуенсър в TikTok.

Байгори казва, че взема около 250 долара за видео. Това е нищо в сравнение с парите, които инфлуенсърите в Instagram и YouTube взимат за един пост. Но…. „Ако сте на 15 и печелите 500 долара, за да правите видео, това е много”, казва Алесандро Боляри, изпълнителен директор на The Influencer Marketing Factory. Но щом един 7-годишен автор в YouTube може да печели 11 милиона долара годишно, възрастта вероятно няма да е оправдание още дълго.

Цената вероятно ще се изплати бързо, смятат още специалистите. „С малка част от разходите, които харчите за Instagram, можете да постигнете невероятен обхват в TikTok”, казва Боляри.

Миналия ноември TikTok започна да продава традиционни реклами в приложението си. Сега фирмите имат достъп до платформа за рекламно самообслужване за средно $10 на CPM (цена на хиляда импресии). Това е висока цена дори в сравнение със средната цена на Instagram, която е малко под 8 долара за CPM, според фирмата за маркетингови анализи Ad Ad.

Агенции като Flighthouse и The Influencer Marketing Factory се фокусират върху органичните реклами, които приличат повече на обикновени видеоклипове в TikTok и са особено добри за постигане на разпознаваемост на марките. „В Instagram изобилства от „купете това”, „купете онова”, „използвайте този промо-код”. Но в TikTok става въпрос за забавление. Показвате продукта във видеоклип и продавате безпроблемно”, казва Боляри.

Агенции като неговата работят с големи марки за създаване на специфично за TikTok съдържание, стараейки се да създадат „вирусни” клипове. В приложението това се приема добре – сполучливите клипове се разпространяват мълниеносно и могат да породят стотици хиляди имитации.

Някои са особени късметлии, когато техните клипове „плъзнат” из TikTok. Други успяват да създадат любими мелодии, които стават хитове. Обичайно тези инвестиции не се отплащат директно – не веднага. Но те правят точно това, за което маркетинговият свят мечтае – да създава асоциации в съзнанието на хората, свързвайки дадена марка с нещо приятно.

За момента рекламата в TikTok продължава да е същинско явление. „Сега е нещо като дивия запад”, казва Боляри. „Всеки прави нещо различно, по свой си начин. Ако траекторията на успеха обаче продължи, подобно на Instagram или YouTube, навярно ще се наложат и по-стриктни регулации”.

Медийната индустрия като цяло върви все повече към кратките форми на общуване и въздействие и този процес няма да спре. Хората все повече бягат от дългите формати – докато гледат видео, возейки се в метрото, краткото TikTok филмче е отличната форма на реклама, която може да им се сервира. Засега обаче нещата са предимно в ръцете на създателите на съдържание.

Коментари по темата: „Тийн-звездите в TikTok „надушват” печалбите”

добавете коментар...

  1. :o)

    Мога да цитирам само една песен

    We only got one world one world

    THERE’S SOMETHING WRONG WITH IT…

Коментар