Избухването на пандемията от коронавирус подтикна много компании да прехвърлят служителите си на отдалечена работа. На този фон нарасна силно търсенето на инструменти, които осигуряват взаимодействието на служителите през интернет.
През първите 11 работни дни на март 2020 г. потребителите на системата Cisco WebEx са прекарали 5,5 милиарда минути във видеоконференции. Само на 16 март по света са записани 3,2 милиона сесии със системата, разкрива изпълнителният директор на Cisco Чък Робинс в интервю за CNBC.
„През последните 11 дни обемите [на трафика] буквално се удвоиха. От избухването на коронавируса регистрирахме 22-кратно увеличение на трафика от Китай. Той се утрои в Южна Корея, Япония и други региони. Вече се превърнахме в най-голямата платформа в света”, казва Робинс, говорейки за популярността на WebEx.
Системата WebEx включва облачни услуги за провеждане на онлайн конференции и съвещания с аудио, видео и инструменти за съвместна работа по документи.
Търсенето на такива решения се наблюдава не само в Cisco. Според Microsoft, през февруари 2020 г. преходът на потребителите към корпоративния месинджър Teams се е ускорил два пъти в сравнение с януари, поради пандемията.
За да подкрепи своите клиенти, Microsoft предлага безплатно премиум версия на месинджъра Teams в продължение на шест месеца. Офертата е достъпна за потребители по целия свят.