Giphy – „лидерът във визуалните изяви и креативността” – се присъединява към Facebook като част от екипа на Instagram, стана ясно от официално съобщение на сайта на социалната мрежа.
Услугата за GIF анимации се появи на пазара през 2013 г. и в момента се радва на изключителна популярност. По последни данни, Giphy изпълнява ежедневно заявките на повече от 700 милиона потребители и генерира над 10 милиарда единици съдържание.
Функциите на Giphy отдавна се използват в приложенията от семейството на Facebook. Именно те осигуряват половината от трафика на услугата, основно Instagram.
Комбинацията от Instagram и Giphy „ще опрости търсенето на перфектни GIF-ове и стикери в Stories и Direct”, коментират сделката от Facebook.
Покупката на Giphy и интеграцията на услугата с Instagram ще останат незабелязани за потребителите – те ще продължат да качват своите GIF файлове. Разработчиците и партньорите ще могат да използват API-тата, а общността на творците да създава съдържание.
Facebook не разкрива стойността на сделката. Но според неофициални източници, компанията на Марк Зукърбърг е дала 400 милиона долара за Giphy.