Lenovo отчете печалба въпреки Covid-19

Lenovo успя да пренастрои капацитета си и да балансира производството в условията на криза
(снимка: Lenovo)

Lenovo Group обяви силни резултати за финансовата година и четвъртото тримесечие, на фона на безпрецедентна глобална трансформация. Въпреки предизвикателствата в макроикономиката и индустрията, компанията отчита приходи от над $50 милиарда за втора поредна година и ръст на печалбата преди данъчно облагане нараства с близо 19% – до $1,02 милиарда. Нетната печалба се увеличава с 12% на годишна база и възлиза на $665 милиона.

„В един от най-важните периоди на глобална промяна и трансформация, на който сме били свидетели някога, Lenovo трансформира значително бизнеса си през изминалата година. От постигането на печалба преди данъчно облагане в размер на $1,02 милиарда до отчитането на почти рекордни приходи от $50,7 милиарда, не мога да съм по-горд от силното ни представяне”, заяви президентът и главен изпълнителен директор на Lenovo Ян Юенцин.

Изминалите 12 месеца изправиха цялата индустрия пред няколко предизвикателства, включително геополитическа несигурност, недостиг на доставките на компоненти, въздействието от обменните курсове и глобалната пандемия от COVID-19 през четвъртото тримесечие. С над 30 собствени производствени обекта и такива на трети страни по цял свят, Lenovo успя да пренастрои капацитета си и да балансира производството, подчертаха от компанията.

Групата за интелигентни устройства (Intelligent Devices Group/IDG) продължава да е начело на силното представяне на Lenovo. Групата за персонални компютри и умни устройства (PC and Smart Devices Group/PCSD), една от двете бизнес дивизии на IDG, регистрира годишни приходи на стойност близо $40 милиарда, което е увеличение с 3,6% на годишна база. Печалбата преди данъчно облагане достига рекордните $2,3 милиарда (увеличение с над 18% спрямо същия период на миналата година) и рекорден за индустрията марж от 5,9% – ръст с 0,7 пункта на годишна база.

Лидерството на Lenovo на глобалния пазар на персонални компютри се засилва, като делът на компанията нараства с над 1 процентен пункт до 24,5% за цялата година. Този устойчив ръст се дължи на последователната стратегия с фокус и инвестиции в сегментите с висок растеж, като дейностите във всяка от сферите на Gaming, Workstations, Visuals, Thin and Light и Chromebooks изпреварват темповете на растеж на пазара с двуцифрено увеличение в количествено изражение.

Бизнесът с центрове за данни (Data Center Group/DCG) отчита общ спад на приходите с 8,7% на годишна база, поради по-слабото търсене на Hyperscale и сериозното понижение на цените на стоките. Приходите в сегментите без Hyperscale нарастват с 5,3% на годишна база. В основата на този растеж е двуцифреното увеличение на приходите при Software Defined Infrastructure (SDI), Storage, Software and Services.

Особено значителен е ръстът при устройствата за съхранение – с над 50% на годишна база. В количествено изражение сървърите без hyperscale нарастват с 14%, а приходите в Китай се увеличават с 23% на годишна база. Компанията засилва и лидерството си във високопроизводителните компютърни технологии (High Performance Computing), като в момента 173 от 500-те топ системи в света работят с Lenovo.

Трансформационните бизнеси демонстрират солиден напредък. Приходите от Smart IoT се увеличават почти четворно (+296%) на годишна база, благодарение на добавената и виртуална реалност, Smart Office и IoT. Сегментът Smart Infrastructure нараства с 37% на годишна база, като Network Function Virtualization започва да генерира приходи. Приходите от Smart Vertical се увеличават над два пъти (+133%), благодарение на силния растеж при бизнеса с анализ на данни (Data Intelligence Business Group), решенията за умно здравеопазване и за умно образование.

Бизнесът със софтуер и услуги също бележи преломна година с рекордни приходи в размер на $3,5 милиарда, което е увеличение с 43,2% на годишна база и превръща тази дейност в катализатор на общата трансформация на групата.

Приходите на групата за четвъртото тримесечие са в размер на $10,6 милиарда, което е спад с 9,7% на годишна база. Печалбата преди данъчно облагане е на стойност $77 милиона, а нетната печалба възлиза на $43 милиона.

Приходите от персонални компютри и умните устройства през тримесечието спадат с 4,4% на годишна база, но печалбата преди данъчно облагане нараства с 15% ($525 милиона спрямо $458 милиона) на годишна база, засилвайки позициите на компанията с 1 пункт до рекордните 6,2%.

Бизнесът с мобилни устройства бе засегнат от COVID-19, като главният завод за смартфони на компанията в Ухан остана затворен през по-голямата част от тримесечието. Въпреки това Lenovo произведе 6 милиона телефона през тримесечието.

При центровете за данни в количественото изражение сървърите бележат двуцифрен растеж (14%) на годишна база. Приходите от Hyperscale продължават да са предизвикателство, поради сериозния спад на цените на стоките, но този бизнес бележи ръст на приходите с близо 4% на годишна база, благодарение на ключовите сегменти на растеж и двигатели на печалбите – софтуерно дефинирана инфраструктура, устройства за съхранение, софтуер и услуги.

Коментар