Amazon е най-скъпата марка в нова класация

Джеф Безос управлява компания, чийто бранд се оценява на 415 млрд. долара
(снимка: Jeff Bezos / Twitter)

Годишната класация на Kantar за най-ценните марки в света отрежда първо място на гиганта в онлайн търговията Amazon. Брандът е оценен на 415 милиарда долара, което е с 32% повече, в сравнение с 2019 г.

За втора поредна година Amazon е обявена за най-скъпата марка в света. Покачването в стойността на бранда съответства на половината от ръста на 100-те най-ценни марки през 2020 г. Това се обяснява отчасти с инвестициите на Amazon в дигитализация и пазаруване офлайн.

Apple остана втора в списъка на най-скъпите марки с резултат от 352,2 милиарда долара (+14%). Трета е Microsoft (326,5 милиарда долара), изпреварвайки Google (323,6 милиарда долара). Марките на Microsoft и Google са поскъпнали съответно с 30% и 5%.

Експертите свързват силния ръст на Microsoft с увеличаващата се популярност на корпоративния месинджър Microsoft Teams на фона на пандемията от коронавирус COVID-19.

В топ 10 на най-ценните марки влизат технологичните компании Alibaba (6-то място, стойност 152,5 милиарда долара), Tencent (7-ма, 151 милиарда долара) и Facebook (8-ма, 147,2 милиарда долара).

За първи път видео услугата TikTok попада в топ 100 на най-скъпите марки, тъй като по време на карантината и самоизолацията в света хората започнаха да снимат и гледат видео по-често. Стойността на марката TikTok се оценява на 16,9 милиарда долара, което е повече от KFC, Uber или Adidas.

Пет нови марки бяха добавени в класацията през 2020 г. Брандът Pepsi също се завърна в топ 100.

Общата стойност на стоте най-скъпи марки в света достигна 5 трилиона долара, което е с 5,9% повече в сравнение с предходната година. Преди пандемията от коронавирус се очакваше сумарната стойност на първите 100 марки да нарасне с поне 9%.

През юли 2020 г. сп. Forbes публикува своята класация на най-скъпите марки, в която на първо място е Apple с оценка от 241,2 милиарда долара, или със 17% повече отколкото през 2019 г.

Google зае второ място с резултат от 207,5 милиарда долара, бележейки 24% подобрение спрямо предишното класиране. Трета е Microsoft (162,9 милиарда долара), следвана от Amazon (135,4 милиарда долара).

Facebook се класира на пето място със стойност на марката си 70,3 милиарда долара. В топ 10 попаднаха още брандове като Disney, Samsung, Louis Vuitton и McDonald’s.

Коментари по темата: „Amazon е най-скъпата марка в нова класация”

добавете коментар...

  1. Анонимен

    И аз направих една класация и аплето не може се вписа. Най – скъпа е на стринка втората братовчедка фирмата. Кво знаете вий.

Коментар