Разработчикът на корпоративен софтуер Snowflake стана публичен и моментално се оказа по-скъп от няколко големи ИТ компании, които са на пазара от дълго време.
Snowflake вече е регистрирана на Нюйоркската фондова борса под тикер SNOW. Като част от първичното публично предлагане (IPO), компанията продаде 28 милиона акции на цена от $120 за брой и по този начин се оцени на 33 милиарда долара.
След отваряне на борсата обаче котировките ѝ скочиха до $245, а до края на търговията курсът на акциите достигна почти $254, което е увеличение от 112% спрямо IPO цената. Пазарната капитализация на компанията надхвърли 70 млрд. долара – повече от VMware ($61 млрд.), Uber ($66 млрд.) и Dell ($50,3 млрд.).
Цената на акциите на Snowflake се оказа значително по-висока от обявения по-рано диапазон от 100-110 долара за брой. В последния си кръг от частно финансиране тази година компанията беше оценена на 12,4 милиарда долара.
„Това оказва ли ни натиск? Разбира се”, коментира IPO-то изпълнителният директор и председател на Snowflake Франк Слоутман пред Уол Стрийт Джърнъл. „Това е вот на доверие. Трябва да работим много усърдно, за да отговорим на очакванията”.
Snowflake развива облачна платформа за съхранение и обработка на данни, която позволява информацията да се комбинира в една система, наречена „източник на истината”. Използвайки това решение, компаниите могат да събират, управляват и анализират информация, да я обменят и да интегрират данни с различни програмни езици, както и да разработват аналитични приложения.
Snowflake си партнира с няколко големи компании, включително Cisco. Годишните приходи на разработчика надхвърлят 500 милиона долара, като през първата половина на 2020 г. са нараснали с над 130%, отбелязва CNBC.
В рамките на IPO-то Snowflake събра 3,4 милиарда долара, което е рекорд за софтуерна компания. Предишният максимум датира от 2007 г., когато разработчикът на инструменти за виртуализация VMware привлече 1 милиард долара от IPO.
По-рано Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет планираше да купи 3,1 милиона акции на Snowflake за 250 милиона долара при средна цена в първоначалния диапазон на IPO-то от 80 долара за брой. Освен това Berkshire Hathaway искаше да придобие още 4 милиона акции за 323 милиона долара от един от акционерите на Snowflake.
Приходи 264мил$(2019)/12 мес = 20 мил$/мес
Дъли заради ipo-то приходите +170%
от $264мил$ (2019) на 500мил$ ?
8г след отварянето си губят по 350 мил./г
Revenue
$264.7 million (2019)
Net income
-$348.5 mil (2019)
Number of employees
1400 (2019)
Аз ще допълня с малка корекция 😀
За 2019 (в милиони):
Приходите са $264,7
Чист приход от -348,5
Оттук бързо се разбира защо P/S (price to sales / цена към продажби) е по-лош показател и защо е по-правилно да се гледа P/E (price to earnings / цена към доходи)
За тези P/E е негативен показател 😀
Спекулантите си мислят, че хората не виждат какви жалки измамници са. Е, повечето не виждат, трябва малко повече акъл, за да разбере човек защо това е чиста измама.
капитализация(p) над 70 млрд.$
Год. приходи(s) над 500 мил$
p/s = 70000/500=140 г.
Истината след 140г ?