Dell ще предлага всичко „като услуга”

Dell ще предлага всички свои продукти като услуга в рамките на Project Apex
(снимка: CC0 Public Doamin)

Dell Technologies обяви стратегия за преместване на всички свои продукти към модел на доставка „като услуга”. Американската компания пусна облачна конзола, която се явява контролният слой за локални, мулти-облачни и периферни (edge) внедрявания.

На виртуална конференция за клиенти Dell лансира Project Apex, който, според главния оперативен директор Джеф Кларк, ще предостави на клиентите „просто и консистентно изживяване на персонални компютри и в ИТ инфраструктурата”.

Усилията на Dell в рамките на Project Apex идват в отговор на тенденция, при която традиционните доставчици на центрове за данни преминават към публичния облак, за да управляват внедряването на много облаци. Накратко, доставчиците на центрове за данни се стремят да управляват преживяванията в публичния облак, а хиперскаларните доставчици се стремят към по-хибридни и дори локални внедрявания.

Анонсът на проекта Apex се подготвя повече от година – откакто компанията представи своя Dell Technologies Cloud, който имаше за цел да бъде основната точка за управление на внедряването в много облаци. В крайна сметка, гъвкавите цени на Dell при поискване, управлението в много облаци и подобни планове ще бъдат вградени в Project Apex.

Сам Грокот, старши вицепрезидент на Dell Technologies Business Units Marketing, признава, че може да се наложи компанията да рационализира някои от своите предложения в рамките на Project Apex.

Сърцевината на Project Apex е облачната конзола – Dell Technologies Cloud Console, която ще бъде контролният слой за мулти-облачни внедрявания и локално оборудване, управлявано от Dell като услуга. Облачната конзола ще се свърже с големите три доставчици на публичен облак (AWS, Google Gloud и Microsoft Azure), предлагайки единен уеб интерфейс за изчисления, съхранение и други ресурси.

„Ще преминем към всичко като услуга”, казва Грокот, цитиран от ZDNet. Според него, локалната инфраструктура е твърде сложна. Въпреки че Dell Technologies не очертава конкретна пътна карта за Project Apex, по думите на Грокот, проектът ще има „разтърсващ” ефект върху портфолиото на компанията.

Първата част на Project Apex е „съхранение като услуга” от Dell Technologies. Компанията планира също ценообразуване, подобно на това в публичния облак, за локалната инфраструктура. Project Apex ще се стикова хоризонтално с други предложения като услуга и вертикално със „SAP-като услуга” и виртуална десктоп инфраструктура като услуга.

Големите и средните предприятия се стремят към гъвкави цени и модели при поискване, но в крайна сметка Dell Technologies може да привлече и по-малкия бизнес към новия си модел. „Това ще се случи с течение на времето и Project Apex е мястото, накъдето вървим”, казва Грокот.

Коментар