AOC: Държим 1/3 от пазара на геймърски монитори в България

„През последното тримесечие постигнахме най-големия обем продажби на пазара на геймърски монитори в Европа”, каза Щефан Зомер, директор „Маркетинг и бизнес управление” на AOC
(снимка: AOC)

AOC остава на първо място по пазарен дял при геймърските монитори (120Hz и повече) в Европа, според последни данни на анализаторите от Context. Компанията контролира 27% в сегмента, запазвайки водещата си позиция, която зае през третото тримесечие на 2019 г.

В допълнение, AOC има и най-големия пазарен дял (20%) при геймърските монитори в световен мащаб, съобщиха от базираната в Амстердам фирма, позовавайки се на  данни от IDC Quarterly Gaming Tracker Q2 2020.

В България пазарът на геймърски монитори през Q3’2020 се увеличи с впечатляващите 91% година за година, докато AOC отбеляза по-бърз ръст – със 107% за същия период. В сравнение с предишното тримесечие (Q2’2020), както и с миналата година (Q3’2019), пазарният дял на AOC се е увеличил съответно с 2% и 4%, достигайки 24%. Това означава, че AOC запазва втората си позиция на пазара.

„Клиентите в България оценяват последните предложения на AOC, ориентирани към потребители с по-ограничен бюджет от линията G2 и в момента сме втори на пазара, държейки почти една трета от него. Дори в трудни времена като тези успяхме да увеличим нашия пазарен дял с 4%”, коментира резултатите Кристиан Букур, директор „Продажби” за AOC&MMD за Югоизточна Европа.

Мониторите за игра се дефинират като такива със 100 Hz честота на опресняване или повече, необходими на състезателните играчи. Пазарът се разшири рязко през последното тримесечие – продажбите нараснаха със 126% спрямо същото тримесечие на миналата година.

С пускането на своя първи геймърски монитор през 2014 г. и премиум марката за геймъри AGON през 2016 г., AOC не е новак в тази ниша и разбира страстите и желанията на играчите. Компанията си партнира с организации за е-спортове като G2 Esports и спонсорира геймърски събития в цяла Европа, вкл. Red Bull и ESL турнири.

В Европа AOC увеличи пазарния си дял от 23% през Q3’2019 до 27% през Q3’2020 и с 6% спрямо предишното тримесечие (Q2’2020). Обемът на продадените монитори AOC се е увеличил със 167% година за година, докато пазарът нараства със 126% за същия период.

AOC достигна първата позиция на пазара в повечето европейски страни с пазарен дял, възлизащ на впечатляващите 49% в някои от тях. В 18 от страните/регионите AOC има пазарен дял твърдо над 25% при геймърските монитори, което означава, че един от всеки четири продадени геймърски монитора носи марката AOC.

„През последното тримесечие постигнахме най-големия обем продажби на пазара на геймърски монитори в Европа. Същата тенденция важи за целия свят, където станахме номер едно марка за гейминг монитори”, каза Щефан Зомер, директор „Маркетинг и бизнес управление” на AOC за Европа.

Коментар