Всяка година около 3% от пратките остават недоставени – като най-честата причина за това е, че са изгубени, повредени или с нечетлив етикет. Тъй като в рамките на Европейския съюз се правят около 4 милиарда онлайн поръчки годишно, това би означавало, че приблизително 120 милиона от тях не достигат до получателя си заради лошо етикетиране.
В обикновена година европейските колетни превозвачи и техните екипи за логистични решения могат да очакват, че ще доставят 9,3 милиарда артикули. Но 2020 г. не беше обикновена. Експертите в индустрията смятат, че COVID-19 е ускорил растежа на електронната търговия с 5 години. Изследванията подкрепят това, показвайки 74% ръст в онлайн пазаруването от началото на пандемията, като по време на извънредното положение във връзка с коронавируса 45% от възрастните получават повече пратки от преди.
В резултат на това, транспортните и логистичните компании са принудени да се справят с управлението на още по-големи обеми пратки, а лошото етикиране влошава ситуацията. Независимо какъв е проблемът, колетите с нечетливи етикети няма да бъдат сортирани правилно и ще трябва да бъдат премахнати от автоматизирания процес на сортиране и етикетирани ръчно. Следователно, необходими са решения за етикетиране, които минимизират времето за коригиране на грешките и гарантират, че колетите се доставят бързо и ефективно.
Японската компания Brother предлага три начина, по които решенията за етикетиране правят реална разлика:
1. Мобилни етикетни принтери за печат в движение в склада
Снабдяването на служителите с преносими принтери, които могат да носят със себе си, където и да отидат, им дава възможност да печатат етикети на място. Това спестява време, като подобрява процеса на етикетиране, помага на потребителя да коригира грешките на място, правейки го по-бърз и по-точен и като цяло гарантира, че нещата продължават да се движат в натоварените периоди.
2. Технология за индустриален печат на етикети за нуждите на склада
Разполагането на етикетни принтери на ключови места в склада позволява създаване и отпечатване на трайни транспортни етикети, етикети за палети, предпазни етикети и идентификатори на продукти, когато възникне необходимост. За решенията на дистрибуторския център и управлението на складовете скоростта на движение на стоките и ротацията са от ключово значение, а за да се случи това надеждната и точна документация е критично важна. Това може да се постигне чрез етикетиране на местоположението и трайни, висококачествени етикети за опаковане и доставка.
3. Преносими етикетни решения за печат на пътя и в транспортните средства
Последният етап от доставката е критична част за всички логистични решения. Независимо какво се е случило в предходните фази, това е моментът, в който цялата операция получава оценката на клиентите. Осигуряването на преносими и инсталирани в автомобилите принтери дава възможност на доставчиците да печатат висококачествени етикети и други документи, например, графици, дневници на шофьора и потвърждения за доставки, докато са в движение. Това позволява по-лесна проследимост и рационализиране на операциите по доставка, прави предаването гладко и безпроблемно.
Продажби чрез онлайн пазари
Онлайн платформите за продажби, които използват баркодове за проследяване на пратките, изискват всяка изпратена кутия да бъде правилно идентифицирана чрез уникален идентификационен етикет, а употребата на специализиран етикетен принтер може да направи етикетирането на партиди по-бързо и по-лесно.
Изборът на устройство с функция за изрязване и печат на баркод позволява автоматично извличане на съответния код от системата и отпечатването му на индивидуални етикети, вместо разпечатване на стандартния принтер на множество етикети на листове A4.
Жизненоважно е етикетите да могат да се сканират и да останат четливи през цялото им пътуване – затова са необходими здрави, висококачествени етикети, които да издържат на тежките условия в процеса на разпространение. Изборът на термопринтер за етикети с разделителна способност 300 dpi или повече ще осигури яснота на баркодовете.