Клиентите се връщат там, където срещат лично отношение

Личното отношение и доброто клиентско изживяване е рецепта за успех в бизнеса по време на криза, казва Крис Младенов, предприемач и консултант на механици
(снимка: Антон Кръстев / Creative Visual Solutions)

Кризата, вследствие на епидемията от коронавирус, разклати редица бизнеси, някои от които – завинаги. Но тя показа изпитана рецепта за успех – лично отношение, добро клиентско изживяване и прецизно управление на финансите. Това е мнението на Крис Младенов – предприемач и консултант на механици.

От години той се е фокусирал върху една цел – да повиши нивото на обслужване в автосервизите и да помогне за подобряване на цялостното качество на труд в тази сфера. Усетил дефицитите, решава да помогне чрез богатия си опит от Германия.

Крис е автор на единствената образователна литература за механици у нас – пет учебника за механици, сред които „ Климатични системи при VAG автомобилите”, „Единственият учебник за DSG и S-Tronic скоростни кутии в България”, „Единственият учебник за ремъчно и верижно задвижване в България” и др. Основател на Das Auto Service.

Добро клиентско изживяване

Според специалиста, това е от ключово значение не само в контекста на кризата, но сега трябва особено да се акцентира на него. Той набляга на факта, че клиентите вече са уморени от корпоративното отношение и започват да се връщат там, където ще срещнат лично отношение.

Нужно е да бъдат предразположени да се почувстват в приятелска среда, да споделят по-лични истории и обратна връзка. Това е особено важно, защото служи за ориентир за нуждите им. Ефектът се засилва и на фона на социалната изолация, в която ежедневието не е много разнообразно.

Мъдро управление на финансите

Повечето сервизи в България нямат мониторинг над приходи и разходи, което е огромна грешка. Така често се харчат пари за излишни неща, не може да се отсее спешното от важното.

В този бранш това е нещо непроследимо. Това е една и от причините сервизите масово да не растат, а да следят само моментна печалба – без дългосрочно планиране.

Това е и една от причините през 2020-та в страната да са затворили около 15% от легалните сервизи, което е приблизително 13000, а 1/3 от тях са минали в сивия сектор. Близо 600 механика губят работата си.

Обученията като най-добрата инвестиция

Факт е, че в последната година има ръст на интереса към обученията. Над 150 малки и големи сервизи се допитват до Крис за работеща стратегия за оцеляване, само за последните няколко месеца.

Крис Младенов провежда най-големите обучения за механици в България
(снимка: Антон Кръстев / Creative Visual Solutions)

„Когато усещаме, че Титаник потъва, ние търсим спасителните лодки”. Това нещо се случва в момента. Собствениците на бизнеси осъзнават, че имат модел, който вече не работи, и започват да искат да се понаучат.

Крис Младенов е и основател на единствената по рода си академия, с която провежда най-големите обучения за механици в България, пренасяйки най-добрите практики, заложени в обученията в Академията на Фолксваген. Уникалното за нея е, че съчетава както технически модули, така и цели курсове за добър мениджмънт и добавена стойност.

Коментари по темата: „Клиентите се връщат там, където срещат лично отношение”

добавете коментар...

  1. :o)

    Обучител на механици…Титаник потъва…:)

Коментар