Иновативно решение на шведската компания Ericsson позволява на потребителите да получат отстъпка от цената за разговори по мобилен телефон до 99% в зависимост от натоварването на мрежата в съответния район.
Разработено в Африка, за да направи комуникацията по-достъпна за пазари, чиито потребители са с преобладаващо ниски доходи, решението Dynamic Discount (Динамична отстъпка) предизвиква интерес в глобален мащаб. Потребителите могат да видят на екрана на мобилния си телефон в реално време наличните отстъпки за района, в който се намират в момента. Ако ползват решението, те ще получат отстъпка от цената за разговори до 99%, като звънят през периода на слаб трафик.
Решението Dynamic Discount е достъпно за всеки абонат, таксуван в реално време – както за клиенти на предплатена услуга, така и за тези на договор. Потребителите могат да активират решението чрез въвеждането на код.
Отзивите от различните пазари са положителни. Мобилен оператор в Африка съобщава за бърз подем – два месеца след въвеждане на решението то вече се използва от два милиона потребители, които представляват 60% от всички абонати на оператора. За същия период използването на решението се е увеличило със 70%. Операторите на нововъзникващите пазари са изправени пред редица предизвикателства, произтичащи от ниския среден доход на потребителите. Но и в световен мащаб операторите работят в тежък финансов климат и при условия на засилена конкуренция, поради което решението се радва на интерес и в развитите пазари, съобщи Ericsson.
„Решението Dynamic Discount беше създадено в един от нашите центрове за иновации в южна Африка и беше пуснато в употреба с голям успех от 14 оператора. Виждаме страхотен потенциал тези приложения, разработени от и за развиващи се пазари, да се въвеждат и в останалата част на света. Операторите на развитите пазари могат да използват приложенията за справяне с финансовите и конкурентни предизвикателства, които стоят пред тях”, коментира Ян Вареби, старши вицепрезидент и директор направление „Мултимедия” в Ericsson.
Мобилният иновационен център на Ericsson е създаден през 2008 г., за да разработи приложения, фокусирани върху нуждите на населението в бедните и селски региони. Днес центърът печели внимание в глобален мащаб, тъй като повечето разработени от него приложения се оказват подходящи и за развитите пазари и държави.
Решението Dynamic Discount позволява на операторите да предложат отстъпка от цената на разговорите на базата на трафика в дадена клетка, като въвежда съвършено нов начин на ценообразуване при телекомуникационните услуги. Ползите за операторите включват намаляване на отлива на абонати и на претоварване на мрежата, както и увеличаване на общите приходи от инвестиции в съществуващата мрежова инфраструктура. Освен за операторите, подобреното качество на услугите чрез Dynamic Discount е от полза и за потребителите.