Софтуерът като услуга привлича нови компании

Бизнесът със софтуерни услуги набира скорост. Освен пионерите от сектора на CRM (решения за управление на връзките с клиенти) в играта се включват и компании за сигурност.

През 2007 година SaaS ще генерира 30% от световния пазар на софтуер, прогнозира IDC. Две години по-късно, бизнесът със софтуерни услуги ще достигне 10,7 милиарда долара. От тях услугите за сигурност ще формират сегмент за $2,2 млрд. долара.

Антивирусната компания Trend Micro, например, се съюзи с интернет доставчика VSNL (Videsh Sanchar Nigam, собственост на Tata), за да предложи на клиентите решения за защита на техните РС под формата на услуга.

При бизнес модела SaaS, компаниите извършват ежедневни технически операции и поддръжка на софтуера на своите клиенти. Услугата се предоставя през Интернет, като спестява на потребителите разходи за висококвалифициран персонал и покупка на скъпи пакети.

Подобно на Trend Micro, и друга водеща компания от сектора на сигурността, Symantec, се насочва към модела SaaS. Нейният Norton 260 ще бъде услуга, която включва он-лайн защита срещу кражба на идентичност, бекъп и настройка на PC-то.

Ползите от SaaS са огромни, смятат експертите. На първо място, моделът разтоварва потребителите откъм поддръжка на вътрешни ИТ ресурси – центрове за данни и специалисти, които да решават сложните проблеми със софтуера. Вместо това, ежедневната поддръжка на приложенията се извършва по поискване от доставчика на услугата.

SaaS спестява пари на компаниите. Избирайки този модел на обслужване, те могат да се фокусират върху основния си бизнес, като в същото време цената, която плащат за софтуер, намалява.

Миналата седмица дебют на българския пазар направи компанията salesforce.com, водещият доставчик в света на CRM решения през интернет. Компанията ще прави бизнес в региона по модела “софтуерна услуга” чрез своя партньор OnboradCRM.

Коментар