Tesla затваря първия си европейски завод

Промени в дизайна на Model S правят невъзможно сглобяването в Тилбург, Холандия
(снимка: CC0 Public Domain)

Съвсем скоро Tesla ще прекрати сглобяването на Model S и Model X в Тилбург, Холандия. В края на януари тези електромобили бяха преработени, което промени производствения процес в САЩ и сглобяването в Холандия вече не е възможно.

Въпреки, че има малко външни промени в новите Model S и Model X, автомобилите са променени значително по отношение на технологиите и интериора, отбелязва холандското издание NU. Поради това, сглобяването на двата модела в Тилбург вече не може да се извършва технически в индустриален мащаб.

Очаква се обновените Model S и Model X да пристигнат в Холандия през ноември т.г., което означава, че доставките на автомобили от настоящото поколение за завода в Тилбург скоро ще бъдат прекратени. Фабриката бе открита през 2015 г. в присъствието на шефа на Tesla Илон Мъск и министъра на икономиката на страната Хенк Камп.

Tesla се консултира с профсъюзната организация, за да намери други позиции за работниците в завода. В провинция Брабант се сглобяват не само автомобили – там американската компания разполага и с цех за пръскачки, склад за резервни части и т.нар. център за ремонт, където стари или употребявани части се привеждат до качеството на нови. От 1 510 души, работещи за Tesla в Холандия, 540 са заети в Тилбург.

Заводът в Тилбург беше особено зает през 2018 г. , когато Model S и Model X бяха много популярни сред бизнес потребителите, заради благоприятните данъци. През годината в Холандия са регистрирани съответно 5622 и 2963 броя от двата модела. По-късно бе въведен „данък Тесла”, в резултат на което през 2020 г. продажбите на Model S и Model X паднаха съответно до 292 и 299 броя.

Коментари по темата: „Tesla затваря първия си европейски завод”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Холандия въведен „данък Тесла”, така през 2020 г. продажбите на Model S и Model X паднаха съответно до 292 и 299 броя.

  2. ха

    То и едно затваряне – за малко повече от 7 месеца. Е, вярно че след това може би вече ще наемат 1/5 от настоящите си работници. Иначе затварянето е точно заради финансови причини. Старите модели от същия вид са в пъти по-скъпи от новите. Сметката не излиза да произвеждаш по остаряла скъпа технология, а да продаваш на нови ниски цени.

  3. хаха

    Да бе, сменила се технологията и понеже е толкова уникално-магическа, целият завод не може да се адаптира към нея.
    Истината за затварянето четете в последния абзац.

Коментар