Гигантът във видеострийминга Netflix съобщи за забавяне на растежа на абонатите. Акциите на фирмата се сринаха. Цифрите показват, че едва около 3,98 милиона души са се регистрирали в Netflix в периода между януари и март. Това е много по-малко от прогнозираните 6 милиона.
Липсата на нови шоута може да е допринесла за недостига, коментират от компанията. Netflix очаква ръстът да се възстанови, тъй като продължават да излизат продължения на хитовите шоута. Въпреки това растежът няма да е такъв, какъвто на ръководството се иска, защото изглежда, че пандемията затихва и все по-малко хора си стоят трайно вкъщи.
Стрийминг-услугата преживя „звездна” година през 2020 г., като се сдоби с 15,8 милиона нови абонати, отбелязва BBC. Това бе резултат от бума на Covid-19, който принуди хората по целия свят да си стоят вкъщи. Голяма част от растежа се дължи на пазарите в Азия, където Netflix е добавила 9,3 милиона нови абонати през 2020 г., което е увеличение с около 65% спрямо предходната година.
Сега обаче компанията прогнозира по-слаб ръст на клиентите занапред. Пандемията изглежда като да отшумява и все по-малко хора се залостват вкъщи, пред екрана. Очаква се включването на едва 1 милион нови клиенти за стрийминг през второто тримесечие – далеч от предвижданите по-рано 5 милиона.
Наред с това Netflix е изправена и пред все по-силна конкуренция от нови стрийминг услуги, които навлизат на пазара. Disney+, много по-нова услуга за стрийминг, вече има 100 милиона абонати – в сравнение с 207,6 милиона на Netflix.
Евентуално по-силен растеж може да има през втората половина на годината, предвижда екипът на Netflix. Тогава се очакват нови сезони на хитови сериали и програми.