Jaguar Land Rover (JLR) затваря временно двата си основни автомобилни завода поради недостиг на компютърни чипове. Трудностите при най-големия британски автомобилен производител са сходни с проблемите на много други производители, засегнати от глобалния недостиг на чипове.
JLR заяви, че ще има „ограничен период” на затваряне на заводите Хейлууд и Касл Бромуич от понеделник. Остър недостиг на чипове измъчва всички автомобилни производители, както и редица други индустрии, от които най-потърпевши са ИТ играчите. Компонентите са в недостиг и при производителите на телефони, телевизори, сензори и др.
„Ние сме коригирали производствените графици за определени превозни средства, което означава, че нашите заводи за производство в двата града ще работят за ограничен период от време, без да имат производство, започвайки от понеделник, 26 април”, обясни собственикът на Tata JLR, цитиран от BBC.
„Работим в тясно сътрудничество със засегнатите доставчици, за да разрешим проблемите и да сведем до минимум въздействието върху поръчките на клиентите, където е възможно. Производството в третата фабрика в Солихъл ще продължи”.
Заводът в Касл Бромуич прави моделите Jaguar XE, XF и F-Type. В Хейлууд се правят пък моделите Range Rover, Evoque и Land Rover Discovery Sport.
Пандемията постави началото на проблема с недостига на чипове, като ограничи производствените възможности на големите чипмейкъри. Към това обаче се насложиха и редица други проблеми като например голям пожар в японска компания, част от Renesas Electronics, един от най-големите производители на полупроводници в автомобилната индустрия в света, и сушата в Тайван.
По същото време, когато JLR обяви временното спиране на производството на двата си завода, френският Renault предупреди, че „недостигът на чипове се влошава”. В сряда автомобилният производител Stellantis, собственик на британската марка Vauxhall, заяви, че ще замени цифровите скоростомери с по-старомодни аналогови в един от своите модели Peugeot – по същата причина.
Daimler, General Motors и Volkswagen спряха производствените линии по различно време през последните седмици.