Американският телекомуникационен гигант AT&T е близо до сключване на сделка с Discovery, която би създала стрийминг гигант на стойност 150 млрд. долара. Сливането ще прибере под общ покрив едно от най-големите студия в Холивуд и каналите на Discovery.
AT&T притежава CNN, HBO и Warner Bros. „Това е „надпревара за въоръжаване” на стрийминг пазара и AT&T прави агресивен стратегически ход за по-нататъшно увеличаване на съдържанието си в битката срещу Netflix, Disney и Amazon”, коментира Дан Айвс от Wedbush Securities пред BBC. „Придобиването на Time Warner и златното бижу HBO беше първата стъпка”.
Дейвид Къмингс, главен инвестиционен директор в Aviva, обаче коментира, че акционерите може да не одобрят сделката. Макар да е съгласен, че AT&T, в условията на огромна стрийминг конкуренция, трябва да увеличи количеството си съдържание, той е предпазлив: „Пазарът може да почувства, че тази сделка е закъсняла; очаквам пазарът да е малко скептичен”.
Ако сделката се случи, това ще обедини филмовата „мега-електроцентрала” Warner Bros. Entertainment, дом на франчайзите на Хари Потър и Батман, с извора на отлични предавания за дома, готварството, природата и науката – Discovery.
Портфолиото на Discovery включва Animal Planet и Discovery Channel, тя има над 88 милиона зрители, а услугата ѝ за стрийминг Discovery+, която стартира през януари, вече наброява 15 милиона абонати.