Немски изследователи успяха да създадат първия електрически мотор без магнити и с ефективност около 95% – нещо, което досега беше постигано само от автомобилите на Формула Е.
Инженерите на Mahle са разработили първия двигател, който не използва редки земни материали и магнити. Отличителна черта на новия електромотор е и високият му КПД, който се оценява на около 95%.
В момента двигателят е в последен етап на разработка, съобщава Motor1.com. Технологичният пробив се свежда не само до по-екологичен двигател – той също е по-икономичен и по-безопасен, според разработчика.
Интересното е, че ефективността от 95% е показател, който преди това беше постигнат само от автомобили на Формула Е. В същото време разработчиците изтъкват дълготрайността на двигателя. Това е възможно благодарение на безконтактното предаване на електрически ток между въртящи се и неподвижни части вътре в двигателя.
Към момента все още няма информация за това колко скоро новият мотор ще стане част от серийно произвеждано електрическо превозно средство.
Грозданов
17/07/2022 10:35
“Тия продължават да дълбаят в грешната посока с последните си проекти.
Големите технологични възможности им затварят очите за проста и икономична конструкция.” ……Това е моето мнение записано на посочената дата. Не знам как в моя пост е вмъкнато това: “За по-добро охлаждане електродвигателят трябва да се направи по-масивен – по-голям и по-тежък. Така че можете да увеличите продължителното натоварване на електродвигателя до 70–80%, но на доста висока цена – както в пари, така и поради загубата на част от полезния товар (която ще бъде „изядена” от повишеното тегло на електрическия мотор).”, което е глупост и няма как да ми мине през главата.
Абе какво охлаждане, какъв по масивен ?! Казват ти че ел. мотора има КПД 95 % Само 5 % ще преминат в топлина !
Тия продължават да дълбаят в грешната посока с писледните си проекти.
За по-добро охлаждане електродвигателят трябва да се направи по-масивен – по-голям и по-тежък. Така че можете да увеличите продължителното натоварване на електродвигателя до 70–80%, но на доста висока цена – както в пари, така и поради загубата на част от полезния товар (която ще бъде „изядена” от повишеното тегло на електрическия мотор).
Големите техналогични възможности им затварят очите за проста и икономична конструкция.
Тия продължават да дълбаят в грешната посока с писледните си проекти.
Така написано,заглавието е журналистическо недоразумение,ел.двигателя на моята пералня,прахосмукачка и т.н. са без грам магнит!
Еее няма коментари, бива ли така? Само исках от тъмното да се преместим в мъглата.
Фофу
18/05/2021 09:18
Шпецовете хайде кротнете и малко се позамислете, дали немци ще се правят на експерти ако наистина няма нещо за казване.
Първо електромотора е постояннотоков.
Тук (ако изгледате и видеото) се говори за постояннотокова машина със стандатен (електромагнитен) статор
Статорът тук е котва. Номотката е разпределена по обвода и чрез последователно превключване посоката на токовете с контролер се създава въртящо магнитно поле, което увлича явнополюсния ротор.
Транформаторът и датчици на Хол, са конструктивни подробрности.
SvetlyoGeorgiev
25/05/2021 08:52
Всички сте тъпанари,все едно наистина падате от небето.
За ТЪПАНАРИТЕ има ТЪПАНАРСКИ сайтове, където да се съревновават с останалите ТЪПАНАРИ. Пиши по темата, ако имаш нещо в КРАТУНАТА!
Всички сте тъпанари,все едно наистина падате от небето.
Фофу
18/05/2021 09:18
Топло, топло – ти си най – близко!
ИВАНЧО
19/05/2021 01:39
От Варна ли беше?
01001001
20/05/2021 13:10
Много си прав.
Dyson-ът е готин, но е с електромагнити 🙂
Тъпак!
За всички вас нещо интересно.Изобретението на Шкондин.Велосипед мотор генератор.
За кой ли път неща направени преди 30-50 години ги представят за нови!
едничка
Много гениални хора които направили важни открития, имали неоценими приноси към науката, технологията, изкуствата, етиката и т.н., като цяло към човешката цивилизация които още се са валидни и се възползват, са умрели в бедност и самота, а някои даже непризнати или забравени.
С кражба да богатееш, да си го пазиш и да се възполваш от краденото доста време не значи че си много умен. Но за съжаление в човешките общества почти няма справедливост, и везната на богинята е в полза на силните на деня.
Българският народ много друдни времена е преживял и много скъпи цени е плащал поради предатели и недостойни или назначени вожди, крале; изкуствени, полировани лидери , но все пак е оцелял и ще оцелева пак, ако не се самозабравяме и не губиме ценностите си, и да си имаме дълбоката държавата с достойни, верни, оброзавани ителигентни, винаги готови за саможертва безименни герои и ясни, разумни цели, мисии, визии към бъдещето; на който не може де се влияе, и не може да бъде разкрит.
Защото не сме най умни. На последно място ли сме в Европа? Това означава, че сме най малко умни.
Само незнам като сме най умни в целия свят,защо сме най бедни
Симо 19/05/2021 11:14 Оф това дето много разбира, нещо мозъка му свързал на късо.
На късо са асинхроните променливо токови електродвигатели с така нарачения кафезен ротор. Тук се говори за постоянно токов електродвигател.
Правилно колега
тия журналисти нещо не са разбрали може да са разработили мотор без батерия защото мотор без магнит има отдавна.
То и сега нямат магнити! Ротор свързан на късо.
ПРЕДИ 25 ГОДИНИ ВОЗИХ ДО КНЯЖЕВО ЕДИН КЛИЕНТ С ТАКСИТО КОИТО БЕШЕ СЪЗДАЛ ТАКЪВ ДВИГАТЕЛ ТОЙ Е ВЪЗМОЖНО ДА ДА ИМ ГО Е ПОДАРИЛ НА НЕМЦИТЕ КАКТО НАВРЕМЕТО WÜRFEL ТРАКИЙСКИ ПРОСВЕТИТЕЛ ИМ СЪЗДАЛ АЗБУКАТА НА НЕМЦИТЕ!
Скрий се.
Добре го каза хахахахахахахахаха
BAMBAM 18/05/2021 14:41 Хайде обратно в дупката от която си изпълзял. Нямаш място тук.
Абе и името ти е марсианско …..някаква анонимна мишка….!!!???
Фифи ……, абе ….оти не се прибираш дома……, на Марс …!!! Езика ти е някакси ..
.хвърчащ…. !!!???
Като чета коментарите разбирам колко по-умна нация сме от другите народи и българче да се наричам първа радост е за мене
Шпецовете хайде кротнете и малко се позамислете, дали немци ще се правят на експерти ако наистина няма нещо за казване.
Първо електромотора е постояннотоков. Така, че асинхронните глупости и прахосмукачките отпадат. Макар, че четковите променливо-токови ставаха и за постояннототкови, не помня обаче дали само серийните. Второ е безчетков. А безчетков постояннотоков електромотор има само във вариант със статор с постоянни магнити и вътрешни контролни вериги за електронно превключване на роторните вериги, което замества механичното превключване осигурено от комутаторите и четките. Включва и сензори на Хол (или Хал, както искате).
Тук (ако изгледате и видеото) се говори за постояннотокова машина със стандатен (електромагнитен) статор както са четковите, но без четки. Енергията се подава във формата на променлив ток чрез някакъв вариант на въртящ се трансформатор. После се изправя и се подава към ротора и статора. Като не рабрах дали ползва аналогични контролни вериги за превключване.
Благодарности за всички от сайта, неговите читатели и свестните коментатори, а за мозъчни болните им пожелавам здраве.
Напълно сте прав, тия журналюги,за кой път откриват топлата вода, а тя била открита преди хиляди години
Много точно казано.
На последък се напълни с подобни “велики изобретения”
Браво, много ги разбирате. Жена ми от кога има сушоар без нищо движещо и с дупка в средата, да се чудиш на магия ли работи
Бааа…..туй на къв език беше..на свински или телешки… Този прототип уважаеми селянино е от преди 10г разработка . Но няма значение.мислете си че току що открихте топлата вода…
Баааа, то големи експерти и специалисти сте бре. Всичко знаете и ви е ясно и то години преди немските инженери. Да се чуди човек , кво прайте в Люлин пред блока , що не сте в Германия да преподавате в некой университет. Хахахахахах
Колега, тия немци там в тая фирма, са поне 10 пъти по-умни от тебе. Аре стига си плещил глупости.
Лелииии изобретили са асинхронния двигател……
МОЩЕН ЕЛЕКТРОСТАТИЧЕН МОТОР С 95% ЕФЕКТИВНОСТ
10 януари 2014
Електростатичният мотор с висока мощност се състои от ротор, статор и вал. Много електроди са разположени върху ротора и статора. Електрическият заряд се наелектризира при този електрод и валът се върти от привличането и отблъскването на тези електроди.
Възможно е да се контролира работата на мотора чрез контролиране на времето, което променя електрическия заряд, впечатлен от електрод. Това е изображение, което показва състоянието на електрическия заряд на електрода върху ротор и статор.
Той се противопоставя, когато полярността на електрода върху ротор и статор е +, +, – и -. И се дърпа един срещу друг, когато полярността е противоположна. Чрез промяна на полярността на електрода върху ротор с достатъчно време, е възможен контрол на скоростта на въртене, спирачката, задвижването от двигателя.
Не съм сигурен, че електростатичният двигател е правилната терминология, която да се използва с тази технология, тъй като повечето експериментатори може да имат различни идеи и концепции за това какво е електростатичен двигател. Ефективността на този малък двигател обаче е много впечатляваща и отваря много врати за разработчиците, където леката голяма мощност е от съществено значение.
Бих искал да видя докъде могат да прокарат тази технология и колко голям двигател може да бъде разработен. Сигурен съм, че в картината се появяват много други динамики, за които съм достатъчно квалифициран да коментирам или дори знам.
Силно препоръчвам да посетите сайта, тъй като те имат вградени видеоклипове и много повече информация за тестване и производителност.
Ми той и моторът на моята прахосмукачка няма магнити и редки елементи и със сигурност КПД-то на мотора е над 90%. Не говоря за смукателната сила.
Глупости в/у щуротии “създадоха”, а пък то било отдавна вече създадено… На всеки, който е учил електротехника това му е известно.