Ново решение за бързо зареждане на електрически превозни средства предложиха германската фирма за спортна екипировка Mahle и производителят на батерии Allotrope Energy.
Литиево-въглеродната батерия, разработена от двете фирми, заема елементи от света на суперкондензаторите, за да осигури време на зареждане, което се конкурира с процеса на зареждане с гориво на превозните средства с двигатели с вътрешно горене, съобщи NewAtlas.
„Безпокойството за пробега често се сочи като основна бариера пред възприемането на електрическите превозни средства. Но ако батерията може да се презареди за същото време, което е необходимо за зареждане с гориво на конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене, голяма част от това притеснение изчезва”, казва д-р Майк Басет, ръководител на изследванията в Mahle Powertrain.
Първият резултат от това мислене е серия електрически мотопеди, с евтина литиево-въглеродна батерия с малък капацитет, която поддържа електрическите превозни средства в движение при минимално време за спиране за презареждане.
В сърцето на технологията стои „високоскоростен анод”, какъвто се наблюдава при традиционните литиево-йонни батерии. Комбиниран е с типа катод, характерен за суперкондензаторите. Органичен електролит разделя катода и анода. Това носи огромна плътност на мощността и възможности за зареждане, предлагани от суперкондензаторите, в съчетание с превъзходната енергийна плътност на литиевите батерии.
Според анализ, извършен чрез симулирана услуга за бързо хранене с радиус от 25 км, новият вид акумулатор с 500 Wh капацитет може да се презареди за 90 секунди.
В допълнение към удобствата, литиево-въглеродната батерия не използва редкоземни метали и е изцяло рециклируема. Освен това развойният екип твърди, че батерията не е податлива на термични „течове”, които могат да причинят нейното прегряване и унищожаване.
„С възхода на икономиката „по поискване” се наблюдава бързо нарастване на използването на мотопеди с бензинов двигател за градски доставки, например за доставки на храна. Това влошава качеството на въздуха в нашите градове”, казва Басет.
„Декарбонизирането на тези доставки досега се оказа трудно, ако не се поддържа запас от скъпи сменяеми батерии или не се премине към по-голямо, по-тежко електрическо превозно средство с повишен разход на енергия”, обобщава Басет.
Всеки един контакт.
Имам батерията и е със много добър показател
Това да беше проблема щеше да е добре , айде идете намерете де да заредим таз батерия .
Хайде! Пънкаме се, мотаме се… Чакат мнооого, ама много яки шамари.