НАСА разкри подробности за проект на електрически самолет, задвижван само от електрически двигатели, който обещава да бъде много по-икономичен и тих.
Концептуалният X-57, известен с кодово име Maxwell, се разработва от нулата, като за основа служи моделът Tecnam P2006T от 2010 г. Самолетът е оборудван с 14 броя електрически двигатели.
12 от двигателите отговарят за тягата при излитане и кацане, а при полет се използват основно два по-мощни мотора. НАСА вярва, че подобна конструкция ще намали до пет пъти разхода на енергия при скорости около 280 км/ч, в сравнение с обикновените самолети.
Проектът цели да докаже, че е възможно създаване на напълно електрически самолет, който се отличава с висока енергийна ефективност и безшумна работа. Предполага се, че експлоатационните разходи ще намалеят с 40%, в сравнение с подобни обикновени самолети.
Какво е великото на мисълта. Ако всеки чарк е правен на ново – тогава е от нулата. Основата е чертежи на прототип, който се следва чисто концептуално. Ако бяха запазили точно поне направата на поне един чарк от оригинала – тогава вече не може да се говори, че е от нулата. Ама този Tecnam P2006T си е стандартен самолет на гориво, така че няма как да използват и една част от него…
Може би имаш предвид, че думата “основа” е използвана неподходящо в статията (примерно трябвало е да е “следвайки конструкцията на” или нещо подобно).
Велика мисъл
“Концептуалният X-57, известен с кодово име Maxwell, се разработва от нулата, като за основа служи моделът Tecnam P2006T от 2010 г.”