Германската компания Mahle разработи електродвигател, който може постоянно да работи при натоварване над 90% от пиковото. Двигателят Superior Continuous Torque (SCT) не прегрява в повечето от тежките режими на работа. В същото време е компактен и лек, което го прави и по-евтин. Очаква се SCT да се използва както в електромобили, така и в по-големи машини с електрическа тяга.
Обикновените електродвигатели не могат да работят дълго време при максимални натоварвания – те просто прегряват. При електрическите превозни средства продължителното натоварване на електродвигателите не надвишава 50-60% от върховото.
За по-добро охлаждане електродвигателят трябва да се направи по-масивен – по-голям и по-тежък. Така че можете да увеличите продължителното натоварване на електродвигателя до 70–80%, но на доста висока цена – както в пари, така и поради загубата на част от полезния товар (която ще бъде „изядена” от повишеното тегло на електрическия мотор).
Немските инженери са успели да разработят лек и мощен електродвигател, който може да се справи с постоянно натоварване над 90% от максималното. Камион с такъв двигател ще издържи стръмно изкачване с тежък товар отзад, а състезателна електрическа кола ще покаже чудеса при гонките на пистата.
Тайната на разработката се крие в автоматичното подаване на масло за охлаждане. Маслото се засмуква през централния заборник и поради центробежната сила на въртящия се ротор се изпомпва около намотките. Загрятото масло от двигателя може да се използва както за отопление на компонентите и възлите на електромобила, например на батерията през зимата, така и да се охлажда чрез радиаторите.
Нещо повече, дизайнерите на Mahle разработват версия на двигателя с маслено охлаждане без постоянни (неодимови) магнити. Такива електрически двигатели няма да зависят от доставката на редкоземни суровини и ще бъдат по-евтини, въпреки че поради замяната на магнитите с електрическа намотка, двигателите ще бъдат малко по-големи.
Тогава губят постигнатото. Нали заради това е целия труд. Ате пак крачка назад.
Пак са в положение 0 без неодимовите магнити.
‘Нещо повече, дизайнерите на Mahle разработват версия на двигателя с маслено охлаждане без постоянни (неодимови) магнити. Такива електрически двигатели няма да зависят от доставката на редкоземни суровини и ще бъдат по-евтини, въпреки че поради замяната на магнитите с електрическа намотка, двигателите ще бъдат малко по-големи.’
Не само по-големи но и доста по-тежки и с по-голяма консумация на ток.