Toyota: не сме против електромобилите

През април Toyota представи bZ4X – концепция за електромобил, очакван на пазара през 2022 г.
(снимка: CC0 Public Domain)

Неотдавна Toyota обяви, че планира до 2030 г. 70% от автомобилите на фирмата да бъдат „електрифицирани под някаква форма“, но моделите на батерии ще съставляват само 15% от всички нови коли на японския производител.

Това навярно не е изненадващо за някои, които следят отблизо компанията и достатъчно отдавна. Но за повечето потребители подобно твърдение е озадачаващо в момент, в който автомобилните производители се заричат доста по-голям дял от портфолиото им да се електрифицира изцяло и то в рамките на идните няколко години.

В медиа-сесия в централата на Toyota в щата Тексас по-рано тази седмица изпълнителният директор на Toyota Motor Северна Америка Боб Картър се постара да разясни озадачаващото число.

„Ние не сме против електромобилите с батерии“, обяви Картър, цитиран от Green Car Reports. „Всъщност ние се ангажираме да пуснем повече електромобили с батерии.“

Лиза Матерацо, вицепрезидент на групата за маркетинг, хвърли повече светлина по въпроса. „Клиентът е шефът. Клиентите ще решат коя технология най-добре отговаря на техните нужди “, каза тя. „Ние сме добре позиционирани с нашия портфейлен подход, за да отидем там, където ни води пазарът – ще следваме водещата роля на нашите потребители“.

За плановете на фирмата показателно е скорошното представяне на bZ4X – концепция за SUV, която бе разкрита през април и се очаква на пазара през 2022 г. Това ще е едно от седем електрически превозни средства, които ще пристигнат като част от подмарка за електрически превозни средства bZ (Beyond Zero).

Всички те ще бъдат част от „около 70“ електрифицирани модела на Toyota, включително хибриди, презареждаеми хибриди и модели на водородни горивни клетки, планирани за пускане на пазара до 2025 г.

Коментар