Строим най-дългия двутръбен жп тунел на Балканите

В реконструкцията на 20-км отсечка Елин Пелин – Костенец ще бъдат инвестирани 498 млн. лв.
(снимка: CC0 Public Domain)

Започна изграждането на най-дългия двутръбен железопътен тунел, строен досега у нас и на Балканите, съобщи днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров.

Той даде старт на строителните дейности по проект за модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Вакарел. Обектът е част от основната жп магистрала по направление Изток-Запад и e от изключително важният за България и съседните страни европейски коридор номер 8 и преминаващата TEN-T мрежа у нас.

Трасето с дължина 20 км е част от проект „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец”. В реконструкцията на отсечката ще бъдат инвестирани 498 млн. лева по линия на две оперативни програми – „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014 – 2020 и „Транспортна свързаност”.

Георги Тодоров даде старт на строителните дейности по проекта за модернизация на жп участъка
(снимка: МТИТС)

Дейностите включват изграждане на 7-километров двутръбен тунел. Проектните скорости за пътническите превози са 160 км/ч, а за товарните 120 км/ч.

„Техническите и експлоатационните предизвикателства пред строителя са изключително големи, тъй като този лот е най-трудният от целия участък”, добави министърът.

По неговите думи, за краткия мандат на служебно правителство са стартирали железопътни проекти на стойност 1 милиард и 100 милиона лева.

Коментар