Huawei разкри данни за финансовите си разходи през второто тримесечие на календарната 2021 г. Оказва се, че харчовете за лобиране в полза на компанията в САЩ са се увеличили до над 1 милион долара, докато през първото тримесечие за тази цел са изразходвани едва 180 000.
Компанията уточнява, че се интересува от широколентовите комуникации в САЩ, сигурността и финансирането за инфраструктурни проекти, съобщи South China Morning Post.
Бившите и новите власти в САЩ целенасочено изтласкват китайските производители от телекомуникационната индустрия в страната. Те се аргументират с факта, че китайското оборудване позволява да се крадат данни и представлява заплаха за обикновените граждани и националната сигурност на САЩ.
Но има доказан начин за заобикаляне на забраните – това е лобирането. Huawei очевидно използва този инструмент, за да прави бизнес в страната.
Президентът Джо Байдън разшири списъка от чуждестранни производители, с които е забранено на американските компании да си сътрудничат. Huawei, както и много други китайски фирми, попадат в „черния” списък.
Това означава, че всички санкционирани компании имат много малко шансове да получат достъп до американския бюджет за модернизация на телекомуникационната инфраструктура. А този бюджет е впечатляващ – цели 65 млрд. долара.