Нов високоскоростен маглев влак представи Китай. Твърди се, че той е най-бързият в света, развивайки скорост от 600 километра в час и, че в някои сценарии пътуването с него ще бъде по-бързо от летенето със самолет.
Китайците вече нарекоха новия си влак най-бързия сухопътен транспорт в света. Маглев влакът, готов за комерсиална употреба, излезе във вторник от фабриката в Кингдао, съобщи Ройтерс. Максималната му скорост е 600 км/ч, което е повече от тази на някои самолети, чиято средна крайцерска скорост е 500-900 км/ч.
Думата „маглев” произлиза от „магнитна левитация”, която обяснява технологията на този влак. Благодарение на електромагнитната сила, влакът левитира над релсата, което елиминира основния проблем на всеки сухопътен транспорт – силата на триене. Това му позволява да развива безпрецедентни скорости.
Шанхай вече има една кратка влакова маглев линия, която свързва центъра на града с едно от летищата. Но все още в света липсва пълноценна междуградска маглев линия. Причината за това е високата цена на технологията.
Факт е, че маглев влаковете не могат да бъдат интегрирани в съществуващата железопътна инфраструктура, за тях трябва да се построят отделни линии с Т-образна магнитна релса, което ги прави много скъпи за пускане.
Китай твърди, че маглев ще може да намали времето за пътуване от Пекин до Шанхай (над 1000 км) до 2,5 часа. Със самолет това разстояние се изминава за 3 часа, а с високоскоростен влак – за 5,5 часа.
Япония и Германия също се интересуват от технологията маглев, надявайки се да пуснат подобни високоскоростни линии на своите територии.
Според мен само държава като Китай където парите са концентрирани в държавата може да си позволи Маглев влак. Дори западните държави не могат да си го позволят. Това е прекалено скъпа технология. А и се споменава само за самия влак. Трасе още не е направено а то е най скъпата част.
Само да поясня че технологията е японска. После германците я доразвиват и правят първата действаща линия , макар и само за опити и изследвания.
Чак след това Сименс правят действащата линия в Шанхай.
Първо се научи да пишеш !
В тази технология не се използват релси…!
E sega veche Patnicite nqma daje da mogat dasi barkat daje v nosa ot silnata skorost koqto shegi zalepi na sedqlkata.. no mnogo mie interesno relsite nqma li dase izhabqt poveche I po barzo.. taq skorost moje da predezvika izkra I posle foeverki kitaiski..
МАЛЕВ Е ТЕХНОЛОГИЯ,КАКВО ИМА ДА КОМЕНТИРАНЕ.КИТАЙ Я УСЪВЪРШЕНСТВА.
Всичко е въпрос на пари — Така е. Но е и въпрос на това всички пътници да пътуват с билети, да не се руши, да се пази. А у нас така ли е?
Хайде в евразия хайде 12 години чакаш за лада учиш руски задължително нищо че руснаците от хай лайфа си говорят на английски хайде манифестация за 7 ноември и връщане на кльоновете по границите със свободните дъжави.Нещастник!Какво ще правиш при тези премати алкохолици руснаците.Те не са излязли от крепостническото мислене
Голям смях са се смели китайците Бойко като им ходи на крак преди в.еме, га нашио им е обяснявал как строим инфраструктура – зали, магистрали, МЕТРО (едно 🙂 ) и др.
Абе,..защо се джафкате за щяло нещяло.Няма ли около вас хубави жени и добро питие та се хабите?
Кичо, ако знаеш, само колко си прав!
Na Bay Ganyo BULGARIA MU DAY SAMO….SKYWAY….galaxy…I namiray Mahana shtoto Bay Ganyo moje da namira samo MAHANA shoot drugo nemoje I da proud əjdaha Obiknovenni Fafli I Haskovska BOZA….HAHAHAHAAAAA…TOVA E BULGARISTAN…VAFLi I BOZA….A Kitay Vlakove i Samoleti…etc Vi razlikata GYAVURi….Germania amandrug pit…Te I Germantsite nebsa nishto a PILNING HLEBARi…na Germantsite I’m da samo…Bira
Хахахаха кой, кой? Skyway? Онези вагонетки на увиснали стоманени въжета, който показно се движеха с 30км/ч, на онази поляна в Беларус….
Съгласна съм с вас !
Престанете с Вашите глупости! Ако Вие само това сте получили, много хора са видели и получили повече!!!
Дай Боже! Амин!
Браво, истината право куме в очите!
Кичо! Ти съ ‘ йбеш !!! В края на гърбъ – долния край! КомунизЪма свърши- питай оня гей Б.фРашков!
Глупак
И аз това казвам!!!
Няма маглев,няма телепорт. Някой чувал ли е за skyway. Бъдещето на транспорта. А ся ,хванах ли ви …
Точно така
Saglasen sam s teb.
Имаме технологията, ама сме къса държава. Търсят се 600 км , че да се возим поне час.
Браво!Прекрасно е,но да се сбъдне е….Дай Боже.Ще бъда доволен ако се случи
Кво ви пука какво пускали в Китай,карайте автомобилите от автоморгите на Европа и бъдете щастливи! Единственото модерно нещо,което получихме от съюза със Запада са гей парадите и новите учебници където пише,че турско робство нямало и Левски бил престъпник. Скоро ви очакват нови,невъзможни цени на тока като ви закрие чичо Сам АЕЦ Козлодуй,защото бил руски! Вън окупатора САЩ ,вън джендърското НАТО,влизане в Евразийския съюз и дружба с Русия и Китай!!!
Технологията е френска не е на сименс
Точно!
100% немска технология е първата в Шанхай – Сименс, Круп-Тисен. 50 км за 8 мин. 432 км/час макс скорост по време на пътуването. Беше през далечната 2003г.
Още в 80те имаше руско списание наречено “моделист конструктор” където беше нагледно обяснена, дори за деца,технологията и визията за МАГЛЕВ влак. Изглеждаше точно като на снимката…
Именно,това е германска технология.
Давате някакви коментари и то с чувство за хумор но понятие ки нямате от влаконе Е някой е чел някйде нещо и дотук. Искам да кажа със скромният си опит в БДЖ като машинист че и нашите влакове и ж.п.инфраструктура не са лоши.Просто трябват инвестиции.Железницата е отражение на дйржавата.Във Франция например всяка година инвестират около 5 милиарда евро.Всичко е въпрос на пари
Ние боксуваме на място, Китай разстрелват министри депутати защото крадад. Ние държавата си не можем да оправим та влакове ще оправяме. Учените българи избягаха във чужбина, гледат ни как ни мачкат и унижава българския народ.
у кратуната ти само боза ли има
Не яж говна.
Затова БДЖ е все в дългове и вечно не и стигат ресурсите_именно защото има такъв патент
Не от БДЖ
Този влак е измислен и разработен от Румен понеже все лети:)Произвежда се в Правец и продаден на Китайците.Нашето БДЖ е със същата технология
Не, това е българска технология продаден е патент на БДЖ
Магливата технология не е ли измислена от Сименс?