Какво да очакваме сега от хита Zoom?!

Делът на Zoom на пазара за видеоконференции достигна невероятните 76%
(снимка: CC0 Public Domain)

Пандемията катапултира Zoom Video Communications в света на големите ИТ корпорации. Платформата ѝ стана световен хит във видеоконферентните комуникации за „нула време”. Сега, когато целият свят се надява, че пандемията започва да стихва, очевидният въпрос е какво следва? Отговорът може да бъде много повече от видео чат.

Тази година се очертава като ключово време за Zoom, отбелязва TechXplore. Индустриалните наблюдатели се чудят дали ще се запази интересът към основната услуга на компанията, тъй като икономиката изглежда спира отново, а потребителите се оплакват от „умора от Zoom”.

Но има признаци, че бизнесът с видеоконференции няма да западне. Нуждата от дистанционни срещи няма да изчезне, а комбинацията от лекота на използване, надеждност и широко разпространение направи Zoom „стандарт” за корпорациите.

Делът на Zoom на пазара за видеоконференции се е увеличил с 10 процентни пункта до 76% през тримесечието, завършило през юни, спрямо предходната четвърт. Ръстът на продажбите нараства през всеки от трите поредни месеца, според KeyBanc Capital Markets.

И изглежда, че големите технологични компании се отказват от опитите да победят Zoom. Например, Google Meet наскоро добави едночасово ограничение за групови обаждания, които не се заплащат. Краят на неограничената безплатна услуга на технологичния гигант за трима или повече потребители може да насочи допълнителни клиенти към Zoom.

Много бизнес се очертава за Zoom и при корпоративните конферентни комуникации. Там традиционно доминиращи са такива като Cisco Systems и Avaya. Ала Zoom Phone бързо набира пазарен дял в категорията „бизнес телефонни системи”. А две скорошни придобивания обещават да ускорят този напредък.

През юни Zoom погълна Kites GmbH – новостартираща компания, специализирана в езиков превод в реално време. А закупуването на производителя на софтуер за кол-центрове Five9 миналия месец също отваря голяма нова клиентска база.

Наред с това миналия месец станаха факт два дебюта – Zoom Events и Zoom Apps. Events позволява на корпорациите да организират големи вътрешни виртуални събирания или търговски изложения и би могло бързо да стане хит. Платформата Apps обаче може да се окаже още по-важна за бъдещето на компанията.

Вече повече от 50 приложения са изградени на база Zoom – от игри, бели дъски и работни пространства за съхранение в облака до проучвания в реално време. С развитието на все по-голяма екосистема от приложения платформата Apps може допълнително да затвърди доминиращата позиция на Zoom и да увеличи привлекателността на нейната услуга.

Тъй като Zoom проектира всички тези продукти на съседни пазари, конкурентите ѝ имат основания да се притесняват.

Коментари по темата: „Какво да очакваме сега от хита Zoom?!”

добавете коментар...

  1. Фофу

    Потърси друг. До тук няма ефект. Много ти страданията.

  2. #hatemicrosoft

    Скъпи Мой Любими Фофу,
    Сама да добавя, че моите коментари се одобрени от моя психотерапевт д-р Мадлен Алгафари преди да бъдат публикувани.

  3. Фофу

    25 милиона ми плати, но не може да се докаже, защото ги остави кеш в плик в Ценрал парк междъ два камъка.

    А все пак остави под внимание, че ти трябва психологическа помощ в тези нетърпими моменти.

  4. #hatemicrosoft

    Драги ми Фофу, колко ти е платил чичко Гейтс за такъв тип коментари ?

  5. Фофу

    #hatemicrosoft 06/08/2021 19:39 Ох милото. Трудно е дори да си представи човек душевните страдания през които е минало. Дето рекъл Моканина – Боже колко мъка има по тоя свят.
    Очевидно няма друг изход освен да търси психотерапевт. Вижда се, че вече му е нетърпимо.

  6. #hatemicrosoft

    Във фирмата, в която работя минахме много рязко към Zoom за срещи, разговори, телефония, чат още в началото на пандемията. Zoom стана хит, защото поддържа всички основни функции, а същевременно е лека, бърза, не забива, интуитивна, безплатна е за малки потребители. Обаче, лобито на МикроМеките надделята и сега в последно време отново се връщаме към Меките и техните скапани продукти. Минава фирмата плавно към Teams, както и повечето малоумници – Teams sucks. Тя е по-тромава, по-тежка, има един куп функции всичко в едно – то е манджа с грозде, то са групи (екипи), то са стаи, то са чатове, то са разговори, то са файлове и достъп до SharePoint, а самото му меню и интерфейс е 100 пъти по-скапано и хич не е интуитивно (спрямо това на Zoom). HateMicrosoft !!

Коментар