Завърши рехабилитацията на железопътния участък Копривщица-Стряма, където се намира най-дългият жп тунел на Балканския полуостров – с дължина 5 812 м, който преминава под рида Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.
„На съоръжението не е правен капитален ремонт близо от 50 години и техническото му състояние не отговаряше на съвременните изисквания”, коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров.
Той посочи, че заради безопасността на преминаващите влакове скоростта в тунела е била ограничена до 25 км/ч, а след рехабилитацията на железопътната инфраструктура допустимата скорост вече е 100 км/ч.
„При ремонта на тунела напълно възстановихме и запазихме ромбоидната контактна мрежа, която е инсталирана само тук в цялата жп мрежа на страната. Използвали сме безвинтово скрепление на жп линиите, което позволява по-бързото им възстановяване, ако това се наложи”, поясни заместник-генералният директор на НК „Железопътна инфраструктура” Бисер Минчев.
Съгласно проекта е подновен изцяло 5 812 м железен път с укрепване на земното платно, изградени са отводнителни съоръжения и е изпълнена частична хидроизолация на тунелната конструкция. Извършена е цялостна подмяна на елементите на контактната мрежа в участъка, изградено е осветление на тунела, както и видеонаблюдение на двата портала.
Към момента се очаква назначаването на комисия за подписването на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа. Стойността на договора е 29 029 775,15 лв. с ДДС.
Частично ремонтирано е и приемно здание на жп гара Копривщица, като това е първият по-сериозен ремонт от построяването на жп гарата през 1951 г. до днес. След приключване на работата проектната скорост в района на гарата е 90 км/ч. Стойността на проекта възлиза на 9 579 165,71 лв. с ДДС.