T-Mobile се чувства унижен от хакерски пробив

Американският оператор T-Mobile претърпя най-големия пробив в сигурността си
(снимка: CC0 Public Domain)

Вследствие на голяма кибератака срещу T-Mobile в САЩ изпълнителният директор на телекома Майк Сийверт извини и предостави подробности за начина, по който компанията се справя с проблема.

„Последните две седмици бяха унизителни за всички нас в T-Mobile. Работихме неуморно, за да се справим със злонамерената кибератака в нашите системи”, каза Сийверт в блога на компанията. Пробивът е овладян и разследването на компанията е „по същество завършено”, добави той.

T-Mobile е хаквана и преди, но това е най-големият пробив в сигурността на компанията досега, отбелязва RCR Wireless News. Незаконният достъп засяга информацията за около 13,1 милиона настоящи клиенти с абонамент, както и файлове с данни с информация за около 40,6 милиона „бивши или бъдещи клиенти на T-Mobile”.

Наред с това е компрометирана и информация за ПИН кодовете на около 900 000 активни потребители на предплатени услуги.

21-годишен американски гражданин, живеещ в Турция, е поел отговорност за нападението. Той е разговарял с множество медии, предоставяйки доказателства в подкрепа на твърдението си, че е извършил атаката като отмъщение за това, че е бил набелязан от правоохранителните органи на САЩ заради предполагаемо участие в злонамерен ботнет.

Мъжът твърди, че е бил отвлечен и изтезаван от американските агенции и е завел дело срещу Министерството на правосъдието, ФБР и ЦРУ във Вашингтон, окръг Колумбия.

Сийверт беше внимателен относно количеството подробности, които сподели за атаката, и каза, че операторът „активно координира действията си с правоприлагащите органи по наказателно разследване”.

Според шефа, T-Mobile е уведомил „почти всеки” настоящ клиент в САЩ или притежател на карта, който е бил засегнат. В момента се работи за уведомяване на бивши и потенциални клиенти, чиято информация е станала достъпна в рамките на пробива.

Коментари по темата: „T-Mobile се чувства унижен от хакерски пробив”

добавете коментар...

  1. оператор на телена мрежа

    Ама не се чувства унижен когато унижава клиентите си нали

  2. :)

    Нищо, важното е да има cost saving и меринджеите да се бият в гърдите колко са ефективни ….

Коментар