Рязък скок на DDoS атаките за деветмесечието

Всяка DDoS атака може да доведе до преки финансови загуби и накърняване на репутацията
(снимка: CC0 Public Domain)

5,5 пъти повече DDoS атаки към свои клиенти е предотвратил телеком операторът Нетера през деветмесечието на 2021 г., в сравнение със същия период на миналата година, съобщиха от компанията.

Данните от системата за наблюдение на DDoS услугите на Нетера показват увеличение с 454%. От началото на януари до края на септември 2021 г. компанията е спряла общо 873 407 атаки към свои клиенти, а през същия период на 2020 г. – 157 474 броя.

Ръстът на DDoS атаките срещу финансови институции и организации е още по-голям – 6,5 пъти или 551%.

Чрез DDoS атаките извършителите се опитват да нарушат (частично или напълно) достъпа на целеви потребители до услугите или оборудването на конкретна компания, набелязана за жертва.

Докато фирмата е под атака и се бори да възстанови нормалната си работа, извършителите се възползват от пробива, за да получат достъп до нейните ресурси. Крайната цел на над 50% от DDoS атаките е да се откраднат данни, парични средства и интелектуална собственост.

Всяка DDoS атака може да доведе до преки финансови загуби, кражба да данни, накърняване на репутацията и спад в доверието на клиентите.

Нетера има няколко решения за предотвратяване на DDoS атаки, както и система, с която проактивно наблюдава състоянието на мрежата. Чрез нея може да се види статистика за атаките в реално време, да се правят периодични справки, например – брой атаки дневно, месечно и др.

Коментар