Бъдещето на Facebook е в „младите възрастни” и метапространството, убеден е Марк Зукърбърг, основателят на най-популярната социална мрежа. Покрай значителния спад на броя на потребителите в юношеска възраст компанията трябва да се „преоборудва”, за да направи „обслужването на младите възрастни” свой основен приоритет. Във връзка с това са планирани „значителни промени” в приложенията и ивестиции от милиарди долари за изграждане на визията за „метапространство”.
Позовавайки се на засилената конкуренция от TikTok и iMessage, Зукърбърг каза, че Facebook компанията ще се стреми по-усърдно да спечели „младите възрастни” потребители – хората между 18 и 29 години, дори ако това е за сметка на останалите, по-възрастни клиенти. За целта компанията ще се „преоборудва” вътрешно. Промяната „ще отнеме години, а не месеци”, предаде Engadget.
Във връзка с това основен приоритет за Facebook ще бъде изграждането на нейната визия за „метапространство”. То трябва „да достигне до милиард души”, каза Зукърбърг и добави, метапространството може да даде възможност за „дигитална търговия в размер на стотици милиарди долари”.
Предполага се, че решенията на ръководството на Facebook имат пряка връзка със скандалите около социалната мрежа в последните няколко седмици. Бивша служителка разкри, че компанията е пренебрегнала сериозни данни за вредите от своите продукти върху подрастващото поколение.
Някои технологични медии изнесоха данни, че се наблюдава отлив на интереса на младите хора към приложенията и услугите на голямата марка. Зукърбърг нарече случващото се „координирано усилие за селективно използване на изтекли документи, за да се създаде фалшива картина” за Facebook.
На снимката това отдясно гледа някак по-интелигентно.