Камера за автономни коли ориентира по-добре от LiDAR

Камерата на Light може да измерва разстоянието до всеки пиксел в протежение на 1000 м
(снимка: Light)

Досега почти всяко автономно превозно средство, за което е ставало дума, използва LiDAR скенер за определяне на разстоянието до различните околни обекти. Но не всеки автономен автомобил ще използва LiDAR в бъдеще. Има други сензори, които се разработват и могат да дават дори по-добра ориентация. Такъв е създаден от компанията Light.

Първоначално Light започва като доставчик на камери за смартфони, но впоследствие се превръща в компания, която използва технология за изображения за автомобилни приложения като усъвършенствани системи за подпомагане на водача (известни още като ADAS) и автономни коли, разказва Arstechnica.

Сега фирмата е разработила система за оптична камера, наречена Clarity, която може да изчисли разстоянието до всеки пиксел, който вижда. Познаването на точното разстояние до обектите означава, че няма нужда от отделен лидарен сензор и също така означава по-точни данни за алгоритмите за машинно обучение (билборд с образ на човешко лице няма да бъде разпознат като истински човек от Clarity).

Камерите работят при 30 Hz и „за всеки кадър ние изчислително събираме тези изображения от камерата и определяме дълбочината на всички обекти в изображението, обикновено имаме около милион точки на кадър”, пояснява съоснователят и изпълнителен директор на фирмата Дейв Гранън. Системата осигурява значително предимство пред най-скъпите лидарни сензори, които „сдъвкват” десетократно по-малко точки в кадър.

За да работи, Clarity използва най-малко две камери, въпреки че „предимствата, които получавате като добавите три или четири, се явяват подобрения в обхвата”, казва Гранън. „Можете да имате чифт с по-голямо фокусно разстояние и чифт с по-късо. Ако работите с три камери с едно и също фокусно разстояние и едната се зацапа с мръсотия или нещо подобно, пак ще имате две работещи камери и ефективно действаща система, за да няма риск от отказ”.

В момента Light е в изпитания с осем различни партньора от индустрията. Някои от компаниите дори комбинират Clarity и LiDAR. „Имаме партньори, работещи с камиони от ниво 4, клас 8 – по същество полуавтономни камиони – и те ще използват LiDAR и камери, защото искат пълна отказоустойчивост и резервиране”, споделя Гранън. „И тъй като разполагат с LiDAR скенери, те всъщност не се интересуват много от първите 150 метра – вълнува ги какво има на 150 и повече метра”.

Ако изпитанията преминат добре, системите на Clarity могат да се озоват „на пътя” след три до четири години, надява се разработчикът.

Коментари по темата: „Камера за автономни коли ориентира по-добре от LiDAR”

добавете коментар...

  1. Чо :)

    OpenPilot на Comma.ai управлява автомобил (държи го в лентата (и без ленти) и спазва дистанция) само с ЕДНА камера. Поддъжа десетки атомобили от 2015 насам и се инсталира за десетина минути. Ползвам го от година и половина и съм много доволен. В момента има два модела по $1300 и $2400

Коментар