TechNews.bg
Водещи новиниИзкуствен интелектНоваторскиНовиниТехнологии

AI услуга открива щети в споделените коли

Услугата Ridecare на Бош открива повреди по автомобила и миризма на дим в купето
(снимка: Bosch)

Ново решение на Bosch прави пътуването със споделени автомобили по-безопасно и приятно. Услугата Ridecare е насочена към флийт оператори и доставчици на услуги за мобилност, за да открива проблеми като повреди и миризма на тютюнев дим.

Хората, които използват споделени автомобили, очакват колата им да бъде в изправност и да няма мирис на тютюнев дим. Досадно е да получиш одран или чукнат автомобил, а и някой да е пушил вътре, казват от Bosch.

Първата стандартна функция на Ridecare е откриване на миризма на дим и повреди. За тази цел компанията комбинира сензорна кутия в колата с облачен анализ на данни с помощта на изкуствен интелект. Така доставчиците на споделена мобилност ще получат важна и достъпна информация в реално време дали автомобилът е повреден или някой е пушил в него. След това ремонтите и почистването ще се извършват по-бързо и по необходимост, оптимизирайки управлението на автопарка.

Цената на професионалното вътрешно почистване на колите често достига няколкостотин евро. Услугата Ridecare дава яснота вместо предположения на доставчиците на споделени автомобили: сензорната кутия в автомобила открива както цигарен дим в купето, така и повреди по екстериора.


Сензорната кутия на Bosch е постоянно инсталирана вътре на предното стъкло на автомобила
(снимка: Bosch)

Откриването на щети само с един сензорен модул е първо по рода си в индустрията, подчертаха от Bosh. Наличните досега решения могат да улавят или дим, или повреди, но не и двете заедно

Освен това сензорите в кутията са толкова прецизни, че могат да открият не само произшествия, но дори и неволни щети по време на паркиране. Това включва и леки удари по споделен автомобил, паркиран в центъра, който в момента не е отдаден под наем. По този начин доставчиците на споделена мобилност могат директно да определят кой е причинил щетите или е пушил в колата.

Сензорната кутия е перманентно инсталирана вътре на предното стъкло на споделените автомобили. Флийт услугата включва и интелигентен софтуер за анализ на данни в облака. Веднага след като информацията от сензорите за произшествия или дим в интериора на автомобила бъде предадена на облачния бекенд, чрез AI методи системата анализира интензивността на всяко въздействие и го класифицира за оператора на автопарка.

Интелигентните алгоритми включват както данни за динамиката на шофиране на автомобила, така и допълнителна информация за състоянието на пътя. Това означава, че доставчиците на споделени услуги ще знаят точно дали щетите са само козметични или трябва да бъдат оценени и ремонтирани незабавно, за да се гарантира, че автомобилът ще остане в изправност.


Ridecare комбинира сензорна кутия в колата с облачен анализ на данни с помощта на AI
(снимка: Bosch)

Освен това, благодарение на анализа на данни чрез изкуствен интелект, услугата може да идентифицира къде точно е щетата на автомобила – например, на задната броня или в долната част на купето. Това улеснява документирането и оценката на щетите. Ако данните от сензорната кутия по-късно се комбинират със снимки на щетите, операторите на автопарка и на услугите за мобилност ще могат да получат и оценка на разходите за ремонт при поискване.

„Услугите Ridecare са още една демонстрация на потенциала на AIoT – комбинацията от изкуствен интелект и интернет на нещата. Предимствата му вече ще бъдат достъпни и за потребителите на споделената мобилност”, казва Харалд Крьогер, член на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH.

В момента Bosch работи по пилотни проекти с доставчици на споделени автомобили в Азия, Северна Америка и Германия с цел пускане на производствена версия на системата за откриване на дим и щети. Неотдавна компанията получи официално одобрение за своята система от TÜV Süd.

още от категорията

Изкуствен интелект открива интернет зависимост с 86% точност

TechNews.bg

7 тенденции в изкуствения интелект през 2026 г.

TechNews.bg

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

Коментари