AI услуга открива щети в споделените коли

Услугата Ridecare на Бош открива повреди по автомобила и миризма на дим в купето
(снимка: Bosch)

Ново решение на Bosch прави пътуването със споделени автомобили по-безопасно и приятно. Услугата Ridecare е насочена към флийт оператори и доставчици на услуги за мобилност, за да открива проблеми като повреди и миризма на тютюнев дим.

Хората, които използват споделени автомобили, очакват колата им да бъде в изправност и да няма мирис на тютюнев дим. Досадно е да получиш одран или чукнат автомобил, а и някой да е пушил вътре, казват от Bosch.

Първата стандартна функция на Ridecare е откриване на миризма на дим и повреди. За тази цел компанията комбинира сензорна кутия в колата с облачен анализ на данни с помощта на изкуствен интелект. Така доставчиците на споделена мобилност ще получат важна и достъпна информация в реално време дали автомобилът е повреден или някой е пушил в него. След това ремонтите и почистването ще се извършват по-бързо и по необходимост, оптимизирайки управлението на автопарка.

Цената на професионалното вътрешно почистване на колите често достига няколкостотин евро. Услугата Ridecare дава яснота вместо предположения на доставчиците на споделени автомобили: сензорната кутия в автомобила открива както цигарен дим в купето, така и повреди по екстериора.

Сензорната кутия на Bosch е постоянно инсталирана вътре на предното стъкло на автомобила
(снимка: Bosch)

Откриването на щети само с един сензорен модул е първо по рода си в индустрията, подчертаха от Bosh. Наличните досега решения могат да улавят или дим, или повреди, но не и двете заедно

Освен това сензорите в кутията са толкова прецизни, че могат да открият не само произшествия, но дори и неволни щети по време на паркиране. Това включва и леки удари по споделен автомобил, паркиран в центъра, който в момента не е отдаден под наем. По този начин доставчиците на споделена мобилност могат директно да определят кой е причинил щетите или е пушил в колата.

Сензорната кутия е перманентно инсталирана вътре на предното стъкло на споделените автомобили. Флийт услугата включва и интелигентен софтуер за анализ на данни в облака. Веднага след като информацията от сензорите за произшествия или дим в интериора на автомобила бъде предадена на облачния бекенд, чрез AI методи системата анализира интензивността на всяко въздействие и го класифицира за оператора на автопарка.

Интелигентните алгоритми включват както данни за динамиката на шофиране на автомобила, така и допълнителна информация за състоянието на пътя. Това означава, че доставчиците на споделени услуги ще знаят точно дали щетите са само козметични или трябва да бъдат оценени и ремонтирани незабавно, за да се гарантира, че автомобилът ще остане в изправност.

Ridecare комбинира сензорна кутия в колата с облачен анализ на данни с помощта на AI
(снимка: Bosch)

Освен това, благодарение на анализа на данни чрез изкуствен интелект, услугата може да идентифицира къде точно е щетата на автомобила – например, на задната броня или в долната част на купето. Това улеснява документирането и оценката на щетите. Ако данните от сензорната кутия по-късно се комбинират със снимки на щетите, операторите на автопарка и на услугите за мобилност ще могат да получат и оценка на разходите за ремонт при поискване.

„Услугите Ridecare са още една демонстрация на потенциала на AIoT – комбинацията от изкуствен интелект и интернет на нещата. Предимствата му вече ще бъдат достъпни и за потребителите на споделената мобилност”, казва Харалд Крьогер, член на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH.

В момента Bosch работи по пилотни проекти с доставчици на споделени автомобили в Азия, Северна Америка и Германия с цел пускане на производствена версия на системата за откриване на дим и щети. Неотдавна компанията получи официално одобрение за своята система от TÜV Süd.

Коментар