
(снимка: Бош)
AIoT – комбинацията от изкуствен интелект (AI) и интернет на нещата (IoT) – ще създаде възможности за пазарен ръст за милиарди, заявиха от немската компания Бош при обявяване на предварителните финансови резултати за 2020 г.
„Искаме да се превърнем във водеща AIoT компания”, каза д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH. „Благодарение на широките ни познания в тази сфера и на богатия опит в електрониката и софтуера, ние разполагаме с повече предимства от голяма част от конкурентите ни”, допълни той.
За да надгради своя опит в областта на изкуствения интелект, в началото на 2017 г. компанията създаде Бош Център за изкуствен интелект (BCAI) – стъпка, която вече дава плодове. Само три години след създаването му първоначалната инвестиция се изплати – приносът на BCAI за финансовия резултат сега е около 300 милиона евро.
[related-posts]
В момента в BCAI работят общо около 270 специалисти по изкуствен интелект, които разработват над 180 проекта в областта на мобилността, производството, умния дом и селското стопанство.
Новата дивизия за интердисциплинарни компютърни системи с около 17 000 сътрудници също ще играе важна роля по пътя на Бош към превръщането му в AIoT компания. Тя обединява разработването на хардуер и софтуер за нови архитектури на автомобилната електроника, обясни Денер.
„Това е нашият портал към един нововъзникващ пазар, движен от по-високи нива на интелигентност в автомобилите”. Само през втората половина на 2020 Бош спечели поръчки на стойност около 2,5 милиарда евро за своите автомобилни компютри. Допълнителни сделки за милиарди ще последват през тази година.

(снимка: Бош)
Бош разработва AIoT приложения във всички свои бизнес сектори. Един пример е Aviotec, видео-базирана пожароизвестителна система, която използва изкуствен интелект за откриване на дим и пламъци, дори и ако единственият светлинен източник е инфрачервена светлина.
Друг пример е апликационната платформа за визуална проверка на детайли, която с помощта на изкуствения интелект открива и най-малките повърхностни драскотини. А новия самообучаващ се сензор с AI във фитнес тракерите минимизира латентността и консумацията на енергия. Тук интелeктът е вграден в самия сензор (edge AI).
През 2020 г. Група Бош постигна положителен резултат въпреки въздействието на кризата с коронавируса и спада в автомобилното производство. В действителност доставчикът на технологии и услуги се представи по-добре от първоначалните очаквания.
По предварителни данни, печалбата на Група Бош преди лихви и данъци (EBIT) възлиза на близо 1,9 милиарда евро, като маржът на EBIT е около 2,5%. След коригиране на разходите за преструктуриране, очакваната печалба е приблизително 3,3 милиарда евро – марж от около 4,5%.
Приходите от продажби на Група Бош възлизат на 71,6 милиарда евро: годишен спад от 4,4% след корекция на ефекта от курсовите разлики, сочи предварителният доклад на компанията.
