Русия става все по-сериозна в настояването си чуждестранните технологични компании да отворят свои офиси на територията на страната, стана ясно тази седмица от репортажи по темата на световните агенции.
Телекомуникационният регулатор на страната Роскомнадзор е призовал 13 чуждестранни, предимно американски компании да „започнат официално присъствие” в Русия до 2022 г., съобщи Ройтерс. По този начин те ще са в съответствие с новия местен закон, който влезе в сила на 1 юли.
Списъкът включва познати имена като Apple, Google, Meta (Facebook), Telegram, TikTok и Twitter. Законът изисква наличието на местни офиси за „интернет компании” с над 500 000 потребители на ден. Някои от компаниите обаче вече имат офиси в Русия.
Тези, за които се счита, че не са в съответствие със закона, могат да очакват различни последствия, като например пълна забрана за работа или ограничения на техните реклами, практики за събиране на данни и парични преводи.
Съобщението за новото изискване прави ситуацията трудна за повечето не-руски ИТ гиганти. Русия е значителен пазар, който те не биха искали да загубят, но налагането на новото изискване създава опасения, че могат да последват други мерки, включително цензура и ограничаване на бизнес-дейностите.
Let’s make РАША great again! Ще пиете водка със сельодка и ще подскачате казачок
с казашки ботуши и калпаци щом искате да продавате в тая пробита комунистическа империя.