Nissan: не се вижда краят на глобалния недостиг на чипове

Дефицитът на чипове затормози особено силно автомобилната индустрия
(снимка: CC0 Public Domain)

Новият вариант на коронавируса, наречен „Омикрон”, може да засили проблема с „хроничния” недостиг на микрочипове, използвани в производството на автомобили, предупреди шеф на автомобилния гигант Nissan. Макото Учида заяви, че е твърде рано да се каже кога ще се възобновят нормалните доставки и следователно кога ще се възстанови нормалното производство на автомобили.

„Не мога да кажа дата. Този нов вариант може да окаже допълнителен натиск, така че въпросът колко добре ще реагираме ще бъде от решаващо значение”, каза Макано Учида пред BBC.

Когато пандемията връхлетя в началото на 2020 година, някои чип-производители бяха принудени за затворят свои фабрики. Това доведе до изоставане в производството на микрочипове – важен компонент за почти всички съвременни електроуреди, от компютри и игрови конзоли до перални машини, звънци за врати и автомобили.

Проблемът бе засилен от нарасналото търсене на дигитална техника, защото хората, работещи от вкъщи, се нуждаеха от лаптопи, таблети и уеб камери, за да вършат работата си.

„Като индустрия ние всички страдаме от недостиг на полупроводници и от решаващо значение ще е как ще се възстановим от това”, казва Учида.

Коментарите идват, след като Nissan обяви стратегия за електрификация на превозните средства, която включва въвеждане на 23 електрифицирани модела до 2030 г. и амбиция до 2026 г. цели 75% от европейските продажби на компанията да бъдат на електрически превозни средства.

Коментар