Защо хората отварят имейлите от измамници

Атаките с фишинг разчитат на раздразнение, невнимание и любопитство
(снимка: CC0 Public Domain)

Оказва се, че основният мотив за отваряне на имейли от измамници е раздразнението. Киберпрестъпниците разчитат именно на него, за да „пробият”, установи дигиталната компания за управление на риска BI.ZONE.

Чувството на раздразнение е отговорно за над 50 процента от измамите на киберпрестъпниците, сочи проучването, данни от което публикува РИА Новости. Другите два ключови фактора за успеха на фишинга са невниманието и любопитството – съответно 43,3 и 38,6 процента.

Раздразнението се предизвиква чрез писма, които „информират” жертвата за включването ѝ към предполагаема нова услуга, която е ненужна. Това може да е, например, нова абонаментна услуга.

Съобщенията, разчитащи на невниманието, поднасят информация, която човек е склонен да не провери детайлно. Може да бъде, например, известие за необходимостта от промяна на паролата.

Използвайки любопитство, измамниците изпращат фалшива информация, която подтиква потребителя да потърси допълнителни данни. Това може да е, например, съобщение за предстоящо спиране на водата, което изглежда да е изпратено от ВиК дружество.

Около 20% от успешните имейл измами залагат на чувството за страх. Така например кибернападателите заплашват получателя с разкриване на „компрометиращи доказателства”, каквито обаче не съществуват в действителност.

Коментар