Технологията за тънки и прозрачни OLED дисплеи беше представяна досега предимно като концепция от LG Display, но все пак подобни панели успяха да достигнат до реалния свят. Наскоро корейската компания разкри нова визия за ролята на прозрачните дисплеи – в търговските центрове.
Използвайки прозрачни OLED екрани, ритейл бизнесът може да създаде нещо, което компанията нарича Shopping Managing Showcase, съобщи NewAtlas. Търговците могат да подредят свои продукти върху рафтове, а отстрани на или върху рафтовете да поставят прозрачен панел, който ще позволи на купувачите да виждат продуктите едновременно с „привличащо окото визуално съдържание” на екрана.
С подобен OLED дисплей може да се направи дори цяла интерактивна витрина за показване на стоки. Панелите позволяват на търговците да представят на посетителите различно съдържание – анимации, демонстрации, реклами, кратки инструкции – всичко, което би могло да помогне на клиентите да се запознаят с продуктите и да узнаят техните приложения и ползи.
Наред с това прозрачните OLED екрани могат да служат и за „умни прозорци” за корпоративни офиси. Така например, стъклото на конферентната зала може да „оживее” и да позволи на членовете на екипа да използват прозрачната OLED технология за презентации, видеоконферентна връзка или демонстрация. Така участниците в дадена среща или заседание могат да боравят с интерактивно съдържание, без да се налага да разполагат монитори или прожекционни екрани.
Очаква се всички LG Display да демонстрира прозрачните OLED дисплеи на живо по време на CES 2022 в Лас Вегас, което трябва да започне на 5 януари. Организаторите изглежда са решени да реализират изложението, независимо от факта, че много от големите имена в ИТ индустрията се отказаха да изпратят свои екипи на място.