Наченки на ценово сегментиране при сателитния интернет

Сателитната услуга Starlink започна да сегментира ценово предложенията си
(снимка: Starlink)

Starlink започна да приема поръчки за първокласна услуга за сателитен интернет с по-голяма антена, която осигурява скорост на изтегляне до 500 Mbps и струва пет пъти повече от стандартната услуга: $2500 за хардуера и $500 на месец за достъп до интернет. Услугата е предназначена за малкия бизнес: дребни офиси, магазини и други обекти.

„Starlink Premium има повече от два пъти по-големи възможности на антената от Starlink”, се казва в уебсайта на продукта. Антената е по-голяма, с повече площ, с по-добър ъгъл на сканиране, написа в Twitter изпълнителният директор на SpaceX Илон Мъск.

Очаква се реалното предлагане да започне през второто тримесечие на 2022 г., по-скоро към края му, съобщи Arstechnica. Все пак фирмата намеква, че хората, които поръчат Starlink Premium, могат да получат услугата преди онези, които чакат вече дълго време за обикновената услуга чрез стандартното оборудване на Starlink.

„Starlink Premium осигурява същата ниска латентност с по-високо разпределение на пропускателната способност, за да обслужва малки офиси от 10-20 потребители, гишета, както и жилища по целия свят”, се казва в раздела за често задавани въпроси.

Според информацията в уебсайта, „потребителите на Starlink Premium могат да очакват скорост на изтегляне от 150-500Mbps и латентност от 20-40ms” и че по-скъпото ниво „помага да се осигури честотна лента за критични операции дори по време на пикова употреба на мрежата”.

Наред с това Premium предлага и „подобрена производителност при екстремни метеорологични условия”. В същото време няма срокове за договорите. „Със Starlink няма дългосрочни договори, ограничения за данни и изисквания за изключителност”, се казва в уеб страницата на Premium.

Решението за добавяне на първокласно ниво на услугата е в контраст с по-рано заявения план на SpaceX да не въвежда диференцирано ценообразуване. „Не мисля, че ще имаме диференцирано ценообразуване за потребителите. Ще се опитаме да запазим услугата възможно най-проста и прозрачна”, беше казал президентът на SpaceX Гуин Шотуел през април 2021 г.

Все пак наличието на две потребителски нива е по-семпло решение в сравнение с многостепенните „менюта” от различни типове договори, предлагани от традиционните интернет доставчици на повечето места по света.

Коментари по темата: „Наченки на ценово сегментиране при сателитния интернет”

добавете коментар...

  1. LZ

    Антена с по-добър ъгъл на сканиране, е те това искам да го видя живо или мъртво без значение…..
    Антената е по скапана от старата (модел 1), която стъпва на отвореният дизайн на Huawei, но …това е СпейсЕкс – иновация бате….
    Самият интернет в Канада е доста нестабилен особено при висока влажност и мъгла, а тук е често явление….

Коментар