Авто-фирми тестват двупосочно зареждане на е-колите

Редица производители експериментират с двупосочно зареждане на електромобилите
(снимка: CC0 Public Domain)

Все по-често различни природни бедствия напомнят за нуждата от аварийно електрозахранване. Сега компанията Pacific Gas and Electric (PG&E) ще започне да тества двупосочно зареждане в Калифорния с нови пилотни програми, обявени тази седмица съвместно с General Motors и Ford.

Двупосочното зареждане получи първия си голям тласък след земетресението в Тохоку-Оки през 2011 г. Тогава някои производители на електромобили посочиха, че батерията на е-колата е по същество голям модул за резервно електрозахранване.

Nissan бе сред първите фирми, които акцентираха на двупосочното зареждане при електромобилите. Компанията е известна с концепцията си „електромобил-към-електромрежа” и има няколко хиляди инсталации от този вид в Япония. Тя провежда и други експерименти в тази посока като например захранване на магазин чрез акумулаторна система от е-кола.

Ford наблегна на подобна функция при своя нов електрически пикап F-150 Lightning, отбелязва Arstechnica. Камионетката е проектирана да може да захранва дома на собственика си при нужда, играейки ролята на аварийно захранване. Сега тази функция ще бъде подложена на тест съвместно с PG&E, стана ясно през седмицата.

Сега и General Motors обяви, че работи с PG&E по технологията „превозни средства за дома”. Това лято двете компании ще започнат тестове с различни електромобили на GM, за да тестват връзките от превозно средство до домашна електроинсталация в някои домове на клиенти.

Двете компании обявиха също, че планират да започнат с малка кохорта тестери и после да увеличат броя на клиентите-изпитатели до края на тази година.

Коментари по темата: „Авто-фирми тестват двупосочно зареждане на е-колите”

добавете коментар...

Коментар