От въвеждането на мобилната преносимост през април 2008 г. досега много малък процент от абонатите са се възползвали от тази услуга поради тромавите процедури.
В допълнение, въвеждането на 20-секундно гласово съобщение за разговор към пренесен номер направи осъществяването на връзка на практика невъзможно, заяви Vivacom в писмо до медиите.
Телекомът приветства инициативата на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за опростяване на процедурата по пренасяне на номерата и за премахване на гласовите съобщения при позвъняване на пренесен номер.
Компанията обяви също така подкрепата си за въвеждане на практиката на обслужване на „едно гише“ при смяна на оператора със запазване на номера.
Vivacom упрекна Мобилтел, че отказва да се съобрази с решението на регулатора за определяне на начина на информиране за повикване към пренесен номер и не премахва гласовото съобщение.
От компанията, която обединява БТК и vivatel, подчертаха също, че единиствени спазват изискването продължителността на гласовото съобщение да е до три секунди.
Освен това, центровете за обслужване на клиенти, в които се получава удостоверение за „напускане” на мрежата на Vivacom, са едни и същи с тези, в които може да се заяви пренасяне на номера в мрежата на телекома. За сравнение, най-големите алтернативни предприятия имат магазини в едва около 20 населени места, посочиха от Vivacom.
За първото тримесечие от стартиране на преносимостта на фиксирани номера са пренесени 0,11% от всички действащи в България фиксирани номера. За сравнение, този процент за същия период след въвеждане на мобилната преносимост е 0,05%.
Тази процентна разлика от над два пъти повече пренесени фиксирани от мобилни номера се дължи на нежеланието на най-големия мобилен оператор Мобилтел да приеме добрата европейска практика при преносимост, заяви Vivacom.
Цените на терминиране в България остават сред най-високите в Европа. За премахване на драстичните разлики е необходимо незабавно намаляване на цените с поне 40%, посочиха от телекома.