Сделката на Илон Мъск за придобиване на Twitter ще срещне много препятствия по пътя на реализацията си, но това не отменя наполеоновите планове на предприемача за развитие на социалната мрежа.
От презентация пред инвеститорите тази седмица стана ясно, че до 2028 година Илон Мъск очаква да разшири аудиторията на Twitter до 931 милиона души и да увеличи приходите ѝ повече от пет пъти до 26,4 милиарда долара, съобщи Ню Йорк Таймс.
13 милиарда долара от заемите за сделката ще осигурят банки с гаранцията на самата Twitter, така че за Мъск е важно да покаже способността си да генерира свободен паричен поток. И ако през 2025 г. този поток няма да надхвърля $3,2 млрд., то към 2028 г. ще нарасне до $9,4 млрд., съгласно плановете на Мъск. Именно с тези средства ще се изплащат заемите за закупуване на компанията, както и лихвите по тях.
Докато през миналата година Twitter генерира приходи от $5 млрд., към 2028 г. Мъск очаква да увеличи постъпленията до $26,4 млрд. През 2020 г. делът на рекламата достигна 90% от общите приходите на компанията, но до 2028 г. купувачът на Twitter възнамерява да намали този дял до 45%, което в парично изражение съответства на $12 млрд. Други $10 млрд. приходи ще дойдат от абонаменти, а останалите средства ще генерират дейности като лицензиране на данни.
В миналото Илон Мъск участва в създаването на платежната система PayPal, така че натрупаният тогава опит ще му помогне да развие подобна услуга в Twitter. Още през следващата година платежните транзакции ще донесат на компанията $15 милиона, а до 2028 г. приходите от тази дейност ще нараснат до $1,3 млрд.
Мъск планира въвеждане на нов тип абонамент под символа “X” през 2023 г., като в първата година от съществуването си той трябва да привлече 9 милиона потребители, а до 2028 г. аудиторията да нарасне до 104 милиона души. Между другото, услугата за абонамент Twitter Blue се появява отделно в презентацията – нейната аудитория трябва да нарасне до 69 милиона потребители до 2025 г. и до 159 милиона през 2028 г.
Що се отнася до динамиката в аудиторията на Twitter, миналата година тя достигна 217 милиона души. Обещанието да накара почти всеки американец да използва социалната мрежа е част от плана на Илон Мъск да разшири обхвата на мрежата. До средата на десетилетието 600 милиона души трябва да използват мрежата, а до 2028 г. аудиторията да достигне 931 милиона потребители, е целта на Мъск. Приходите от потребител в крайна сметка ще се увеличат от миналогодишните $24,83 на $30,22 долара през 2028 г.
Страховете на служителите на Twitter относно съкращенията имат основание, тъй като този индикатор в презентацията на Мъск не се променя линейно. Сега броят на персонала възлиза на 7500 души, като тази година може да нарасне до 9225 души, а догодина да намалее до 8332 души. В бъдеще персоналът само ще расте, като до средата на десетилетието може да достигне 11 072 души. Очевидно е, че в месеците след сделката Илон Мъск възнамерява да уволни част от хората и да назначи нови служители.