Китайската администрация за радио и телевизия публикува нови правила за излъчване в интернет: на деца под 16 години вече е забранено да изпращат дарения на стриймъри и да гледат предавания на живо след 22:00 часа.
Изпращането на пари на стриймъри, по-конкретно виртуални подаръци, които след това могат да бъдат обменени за пари, е обичайна практика. Но сега на платформите в Китай, които организират излъчване в мрежата, е наредено да забранят на потребителите под 16-годишна възраст да купуват и изпращат такива подаръци, предаде CNBC.
Регулаторът оправда поредното затягане на нормативната уредба с факта, че предаванията на живо, в които на авторите се изпращат пари, увреждат психическото и физическото здраве на непълнолетните зрители.
Не за първи път Пекин налага ограничения за стрийминг: през юли миналата година на деца под 16 години беше забранено да се появяват във видео предавания на живо. Освен това влазе в сила забрана непълнолетните да бъдат убеждавани да получават каквито и да било материални доходи чрез интернет.
Китайският стрийминг пазар процъфтява от началото на пандемията, като онлайн продажбите в реално време, наречени „търговия на живо”, се превръщат в тенденция. Хората започнаха да купуват продукти, които се предлагат по време на популярни предавания – понякога те продължаваха с часове.
Тенденцията бе подхваната както от отделни влиятелни лица, така и от големи платформи, включително Taobao от Alibaba, Kuaishou, Pinduoduo и Douyin (TikTok) от ByteDance.