BLD заложи на изнесена ИТ поддръжка с N-Able

Изнасянето на ИТ поддръжката позволява на бизнеса да се фокусира върху основната си дейност
(снимка: CC0 Public Domain)

Строително-инвестиционната компания BLD, позната със знаковите си сгради, довери ИТ поддръжката на ресурсите си на българската фирма Мнемоника, която от 15 години работи с фокус върху киберсигурността. Технологичното решение се базира на продукта N-Able и услугите на система за киберсигурност SOC.

Мнемоника поддържа сървърите на BLD от над 10 години. „В началото основна бе поддръжката на виртуалните сървъри, сега вече е изнесена и крайната поддръжка към тях”, разказа Йордан Ангелов, финансов директор в BLD. Проектът включва цялостна ИТ поддръжка на ресурсите на BLD – системна администрация, виртуални сървъри, компютри, оборудване в конферентните зали, мобилни устройства и др.

С изнасяне на ИТ поддръжката екипът на BLD има възможност да се фокусира върху основната си дейност, докато в същото време e спокоeн, че всички устройства работят оптимално и са надеждно защитени. Голямо удобство за фирмата е, че не е зависима от един човек и може да разчита на цял екип от хора, който да реагира по всяко време (24х7).

Друго предимство е, че се осъществява постоянен мониторинг на услугите. Внедрена е и тикетинг система, която ще бъде надградена в бъдеще. Контактът е основно онлайн през нея. Всеки компютър има внедрен агент и може да се реагира своевременно и в много кратки срокове.

„По този начин не се налага физическо присъствие в офиса, скъсява се и времето за реакция. Това е много удобно, особено сега, когато работната среда е хибридна и много по-динамична. Обратната връзка от колегите е много положителна, запитванията се обработват много бързо – няма нерешен проблем (тикет) в рамките на половин-един час”, сподели ИТ мениджърът на BLD – Десислава Нешева.

Продуктът на N-Able е препоръчан от екипа на Мнемоника като най-подходящо решение за отдалечена поддръжка и дистанционно обслужване. „Всичко работи успешно – и като технология, и като процес на съвместна работа. Виждат се хардуерните спецификации, внедрения софтуер и както вече споменахме, могат да обслужват всеки лаптоп и настолен компютър дистанционно”, допълни Нешева.

При необходимост поддържащият екип може да обнови операционната система, като ъпдейтите се одобряват дистанционно, обясниха от Мнемоника. Ако се изисква рестарт на компютъра, то тогава времето се задава по график. Допуска се и рестарт „веднага”, като потребителят бива предупреден, за да съхрани текущите документи. По същия начин могат да забраняват „лошите” ъпдейти, ако е установено, че даден ъпдейт нарушава работата на система.

N-Able позволява да се извършват редица проверки за текущото състояние на софтуера/хардуера, като например дали антивирусната програма е обновена с последните дефиниции, ниво на използваните ресурси – като RAM памет, дисково пространство и т.н.

Вече е създаден план за надграждане на доста нови услуги в BLD. Целта е внедряване на цялостна ИТ система и оптимизиране дейността и основната работа на екипа на компанията, разказа Десислава Нешева. Планира се преминаване към Azure, OneDrive, внедряване на активна директория с управление на правата на потребителите. Проектът ще се надгражда, като основен фокус ще бъде поставен и върху инструментите за колаборация (Teams) и възможността в реално време няколко човека да работят върху един и същи документ.

Планира се и прехвърляне на локални сървъри към облачна среда. „Изграждането на файлов сървър, който не е локален, а е в облака и позволява работа с документите отвсякъде е важно нещо за нас, което искаме да постигнем в рамките на 3-6 месеца”, сподели Йордан Ангелов.

Екипът на BLD разчита на Мнемоника и за мониторинг на мрежата от гледна точка на киберсигурност и защита. От повече от година BLD използва решението за киберсигурност SOC. Наблюдават се сървърите с цел максимално ранно предотвратяване за нежелана намеса и атаки срещу тях и се предприемат своевременни действия.

Коментар